استقرار دستگاه دیالیز در بخش محروم کوهسرخ کاشمر

فرماندار کاشمر خواستار شد؛ استقرار دستگاه دیالیز در بخش محروم کوهسرخ کاشمر

فرماندار کاشمر خواستار صدور مجوزهای لازم برای استقرار دستگاه دیالیز در بخش محروم کوهسرخ این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کاشمر24، مهدی فروزان در آئین تجلیل از خیرین سلامت کاشمر در بخش دیالیز اظهار داشت: با توجه به تردد بیماران دیالیزی بخش کوهسرخ از جاده های کوهستانی و پر پیچ و خم و بروز مشکلات عدیده برای آنها به ویژه در فصل زمستان، آمادگی داریم که با همیاری انجمن خیرین سلامت علاوه بر احداث فضا در جهت تأمین دستگاه دیالیز نیز کمک کنیم. لذا در این زمینه نیازمند مجوز آن از سوی متولیان امر در استان هستیم.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت مطلوب بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس کاشمر در سایه کمک های خیرین این شهرستان ابراز داشت: امروز اگر کاشمری ها طی سال های اخیر بیش از 6 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند بدان معنی است که آیات اول و دوم سوره بقره را به خوبی تفسیر و درک کرده اند.

فرماندار کاشمر با بیان این که نام کاشمر با کارها و اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه مردم به یک الگو در امور مشارکتی و خیر تبدیل شده است یادآور شد: راه اندازی اولین مجمع خیرین کتابخانه ساز در این شهرستان، کسب عنوان برتر یکی از واحدهای نیکوکاری کمیته امداد در سطح کشور و پیشگام بودن خیرین در حوزه سلامت همگی گواه توجه ویژه مردم و خیرین به نیازها و نیازمندان است.

وی با تأکید بر این که دولت نیز همگام با خیرین در حوزه سلامت کاشمر گام های اساسی و مهمی برداشته است ابراز داشت: تا کنون دولت 20 میلیارد تومان در بخش های مختلف درمانی و بهداشتی کاشمر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم هزینه کرده است.

فروزان با اشاره به این که احداث، تجهیز و توسعه بخش دیالیز به همت خیرین انجام شده است افزود: مرکز سرطان شناسی، مرکز زنان و زایمان و بسیاری از مراکز دیگر در سطح روستاها از جمله خدماتی است که توسط دولت انجام شده است.

وی با بیان این که امروز کاشمر به برکت حضور حضور افرادی نیک اندیش و خیر در راستای کمک به همنوع، پیشتاز و پیشگام است خاطر نشان کرد: اگر چه در سال های دور بیماران دیالیزی برای دریافت خدمت باید به سایر شهرستان ها مراجعه میکردند اما امروز خداوند متعال را شاکریم که به برکت نگاه خیرخواهانه و نیک اندیشانه خیرین زمینه برای انجام دیالیز بیماران فراهم شده است.

فرماندار کاشمر با بیان این که بیماران عفونی برای انجام دیالیز مجبور به دریافت نوبت از مشهد بودند گفت: امروز در کاشمر اتاق ویژه بیماران دیالیزی عفونی فعال است و نیازی نیست که بیماران مسیر کاشمر تا مشهد را بپیمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *