معدوم‌سازی 17 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در کاشمر

رئیس مرکز بهداشت کاشمر از معدوم‌سازی 17 تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.
مجتبی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف در مدت 9 ماه فعالیت واحد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان کشف شده است.

وی با بیان اینکه در نظارت بر عرضه مواد غذایی در اماکن تهیه، توزیع و عرضه در سطح شهرستان بازرسان واحد بهداشت محیط شهرستان به طور مستمر از این واحدها بازدید به عمل می‌آورند، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط کاشمر از اردیبهشت امسال تا ابتدای اسفندماه موفق به جمع‌آوری 17 تن انواع مواد غذایی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از واحدهای تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد غذایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر با تأکید بر اینکه این مواد جمع‌آوری شده از سطح بازار انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، سس، دلستر، نوشابه، دوغ، شکلات، پفک، چیپس، آب‌میوه و فرآورده‌های گوشتی بوده است، تصریح کرد: نداشتن تاریخ مصرف، فساد ظاهری و نداشتن مجوزهای بهداشتی که همگی از عوامل فاقد صلاحیت مصرف انسانی بوده از جمله موارد جمع‌آوری این اقلام بوده است.

قائمی با بیان اینکه این میزان مواد غیرقابل مصرف بر اساس قانون و با حضور نماینده دادستانی در محل زباله‌گاه شهرداری کاشمر معدوم شد؛ از شهروندان خواست در زمان خرید محصولات غذایی ضمن توجه به تاریخ مصرف و شناسه بهداشتی آن، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تلفن 190 گزارش دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *