کشف ۱۶ هزار عدد مواد محترقه در کاشمر

فرمانده انتظامی کاشمر:در یک عملیات جمع آوری بیش از 16000 عدد مواد منفجره و محترقه جمع آوری شد و مالکین این مغازه ها تحویل مقام قضایی شدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ابوالقاسم باقری فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در گفتگو با کاشمر بصیر درباره تمهیدات انجام گرفته برای شب چهار شنبه آخر سال گفت:هر ملتی برای خودش آداب و سننی دارد یکی از سنتهای ما ایرانیان ۴ شنبه آخر هر سال است. در گذشته به اشکال گوناگون ازجمله بوته افروزی، اسپند دود کردن، آجیل خوردن و انداختن کوزه از بالای پشت بام، عمدتا به صورت بوته افروزی انجام میشده اما امروزه شاهد هستیم متاسفانه از مسیر اصلی خودش منحرف شده مخصوصا باورود خرده فرهنگهای غربی ۴ شنبه اخر سال همه ساله ما توام با یکسری آسیب های اقتصادی و جسمانی و فرهنگی می باشد.

سرهنگ باقری افزود:در این راستا نیروی انتظامی شهرستان کاشمربلافاصله بعد از پایان انتخابات کارهای فرهنگی خودش رو در همین راستا شروع کرد چون کار پلیس در سه محورفرهنگی،اطلاعاتی، و عملیاتی است. لذا ما در بعد فرهنگی کلاسهای متعددی در بین دانش اموزا ن شهرستان وبخش کوهسرخ برگزار کردیم و خطرات ناشی از آتش سوزی در ۴ شنبه آخر سال رو به دانش آموزان یادآوری کردیم .

وی یادآور شد:در بعد اطلاعاتی هم فروشندگان غیرمجاز که مواد محترقه را توزیع میکردند شناسایی گردید و در یک عملیات جمع آوری بیش از ۱۶۰۰۰ عدد مواد منفجره و محترقه جمع آوری شد و مالکین این مغازه ها تحویل مقام قضایی شدند.

برای شب چهارشنبه هم نیروی انتظامی در آماده باش کامل هست. بعد از نماز مغرب و عشا در تمام معابر اصلی و فرعی و در تمام میادین شهری پلیس مستقر می شود و با هرگونه هنجار شکنی و ایجاد مزاحمت و هرگونه اخلال در نظم برخورد قانونی و قاطع خواهد شد . و با هماهنگی که با مرجع محترم قضایی انجام گرفته، کسانی که با خودرو و موتور سیکلت باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شوند خودرو و موتور سیکلت آنها تا ۱۵ فروردین توقیف خواهد شد و خوداین افراد تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس یا زندان شهرستان میباشند.

سرهنگ باقری در توصیه به والدین گفت: والدین حتما فرزندان را با خطرات باروت و آتش بازی آگاه کنند. به فرزندان بیآموزند مواد محترقه در منزل نگهداری نکنند. قبل از برپایی آتش جعبه کمکهای اولیه همراه داشته باشند. از ایجاد آتش های گسترده خودداری کنند. بعد از خاموش کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند. به جوانان توصیه میکنم به اشیای مشکوک دست نزنند از انداختن آتش بر روی درختان خودداری کنند.

فرمانده پلیس کاشمر در پایان گفت: شماره تلفن ۱۱۰ در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخ گوئی به شما شهروندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *