نمایش 200 شی منحصر به فرد در موزه شهید مدرس کاشمر

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشمر با بیان اینکه 200 شی منحصر به فرد در این موزه نگهداری و نمایش داده می شود گفت: در تعطیلات نوروز امسال شاهد افزایش تعداد بازدید کنندگان از موزه شهید مدرس در این شهرستان بودیم.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی، محمد نظام آبادی با اعلام این خبر افزود: موزه شهید آیت‌الله مدرس که از سال 1383 همزمان با شصت و هفتمین سالروز این شهید بزرگوار در محل آرامگاه وی افتتاح شد و در سه بخش فعالیت می‌کند، نمایشگر بخشی از هویت تاریخی شهرستان کاشمر است.
وی افزود: با آغاز اجرای مقدمات احداث این موزه در سال 1381، اقداماتی برای گردآوری اسناد، وسایل و تصاویر شهید مدرس(ره)، صورت گرفت و در روز دهم آذر 1383، همزمان با شصت و هفتمین سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره) و روز مجلس، این موزه به طور رسمی افتتاح و به روی عموم گشوده شد.
وی با اعلام اینکه این موزه در فضایی 200 متری ساخته شده است و در سه بخش فعالیت می‌کند، افزود: بخش اول معرفی شهید مدرس(ره)، به روایت تصویر و اسناد است که در این قسمت سیر تاریخی زندگی آیت‌الله مدرس(ره)، به روایت تصویر از خانه محل تولد، ایام حضور در مجلس، تبعید، خانه محل شهادت، مراحل مختلف بازسازی قبر وی همراه با توضیحات و همچنین دست نوشته‌هایی از این شهید بزرگوار در ایام حضور در مجلس، اعتبار نامه‌های ایشان در مجلس و … در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: بخش دوم مربوط به نمایش اشیاء و وسایل به جا مانده از شهید مدرس(ره) می‌شود که در ویترین‌ها قرار دارد تا مراجعان با زندگی ساده این شهید گرانقدر آشنا شوند. همچنین بخش سوم نیز شامل اشیایی می‌شود که توسط علاقه‌مندان به موزه به این مکان اهدا شده است.
وی با اعلام اینکه در این موزه بیش ار 200 شیء به نمایش در آمده است، عنوان کرد‌: از شاخص‎ترین آن‌ها می‌توان به وسایل شهید مدرس(ره)، همچون قرآن، عصای چوبی، قلم تحریر، عصای شمشیری، چراغ روشنایی، پیراهن کرباس سفید که مدتی در موزه مرکزی نمایش داده شده است، عبا، قبا و همچنین فرش(سجاده)، شهید مدرس(ره)، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *