امکانات ورزشی کاشمر با نیازهای جمعیت بانوان متناسب نیست

ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: وضعیت ورزش بانوان در این شهرستان بخاطر متناسب نبودن امکانات با جمعیت زنان رضایت بخش نیست.

احمدرضا روشندل افزود: کمبود امکانات، وجود فقط یک سالن ورزشی اختصاصی بانوان و برخی محدودیتهای ناشی از مسائل فرهنگی باعث شده زنان کاشمری نتوانند برخی فعالیتهای ورزشی را انجام دهند.
وی ادامه داد: بانوان ورزشکار کاشمری در برخی رشته ها از جمله والیبال، بسکتبال، بدمینتون و رشته های رزمی همچون تکواندو سرآمد مردان هستند اما امکانات ورزشی متناسبی در اختیار ندارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: 42 هیات ورزشی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 34 هیات فعالند و به جز دو رشته، در سایر رشته ها در دو بخش زنان و مردان فعالیت دارند.
وی در ادامه مهمترین دغدغه های هیاتهای ورزشی را مشکلات مالی و نبود حامی اعلام و بیان کرد: از محل واگذاری سالنهای ورزشی به بخش خصوصی پارسال 500 میلیون ریال به خزانه واریز و از این مبلغ 360 میلیون ریال به هیاتهای همگانی و الباقی به سایر هیاتهای ورزشی کاشمر تخصیص یافت.
روشندل افزود: چهار هزار ورزشکار در کاشمر سازمان یافته و تاکنون 300 ورزشکار بیمه شده اند.
وی ادامه داد: چهار سالن ورزشی در کاشمر وجود دارد لذا سرانه ورزشی در این شهرستان 92 سانتیمتر می باشد در حالی که استاندارد سرانه ورزشی بالای یک متر است.
همچنین 36 باشگاه ورزشی در دو بخش زنان و مردان در کاشمر دایر است.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمعیت کاشمر در روستاهای این شهرستان ساکن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *