کشف و معدوم‌سازی بیش از یک تن عسل تقلبی در کاشمر

مسئول بازرسی و نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر از کشف و معدوم‌سازی یک هزار و 150 کیلوگرم عسل تقلبی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسین نورنیاه» اظهار داشت: این میزان عسل تقلبی در حین اجرای گشت‌های مشترک از افراد سیار و دوره‌گرد که در سطح شهر اقدام به فروش آن می‌کردند کشف شده است.

وی با اشاره به این‌که عسل‌های کشف‌شده فاقد نشان و مشخصات بهداشتی بوده است، ادامه داد: عسل‌های تقلبی از استان‌های غربی توسط دو دستگاه خودرو وارد کاشمر شده بود و توسط افراد به‌ صورت دوره‌گردی و سیار در سطح شهر به شهروندان عرضه می‌شد.

مسئول بازرسی و نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر با بیان اینکه این میزان عسل طی دو مرحله توسط گشت مشترک ادارات صنعت، معدن و تجارت، پلیس آگاهی و دامپزشکی کشف و ضبط‌شده است خاطرنشان کرد: پس از انجام آزمایش در اداره کل دامپزشکی استان مشخص شد که این نوع عسل برای مصرف خوراکی انسان مناسب نیست و باید معدوم شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم در زمان خرید عسل نباید فریب شفافیت آن را بخورند یادآور شد: شهروندان بایستی عسل موردنیاز خود را از مراکز مجاز و دارای نشان استاندارد محصول خریداری کنند.

مسئول بازرسی و نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر با بیان اینکه عسل‌های تقلبی خیلی شفاف و زلال اما عسل واقعی مقداری کدر و دارای گرده است تصریح کرد: عده‌ای افراد سودجو با انجام یک پرسه گرمایی گلوکز را تبدیل به عسل می‌کنند و آن را دربسته بندی‌ها در بازار عرضه می‌کنند.
نورنیاه با اشاره به این‌که ظاهر این عسل همانند عسل طبیعی است اما برخلاف آن فاقد خواص است، گفت: عسل‌های تقلبی کشف‌شده با حضور نمایندگان پلیس آگاهی، اداره صنعت معدن و تجارت، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی به روش بهداشتی معدوم شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *