کاهش 7 درصدی ازدواج در کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: اگرچه در سال گذشته به ازاء هر 4 واقعه ازدواج، یک طلاق در شهرستان اتفاق افتاد و به نسبت سال 93 شاهد کاهش 3 درصدی آن بودیم، اما در همین سال ازدواج هم 7درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، بامداد امروز مهدی فروزان در جلسه کارگروه زنان و خانواده یکی از دلایل طلاق را صداقت نداشتن زن و شوهرها نسبت به یکدیگر دانست و افزود: بدون شک صداقت می‌تواند خانواده را به حد اعلاء برساند.

وی با اظهار تأسف از اینکه بسیاری از ما به حقیقت احترام نمی‌گذاریم، اظهار کرد: به دلیل نبود محبت در میان برخی خانواده‌ها موجب شده عمر زندگی‌ها کوتاه شود و به سه تا پنج سال برسد.

فروزان با بیان اینکه محبت مادر به خانواده هیچگاه تکراری نمی‌شود و هر سری یک نوع ایجاد انگیزه و برداشت جدید برای طرف مقابل ایجاد می‌کند، افزود: متاسفانه در زندگی از واژه محبت تعریف خاص نداریم.

وی با اعلام اینکه برای ایجاد یک زندگی موفق و با استحکام باید به چند واژه عشق، احترام متقابل و صداقت توجه جدی داشت، عنوان کرد: اولین واژه عشق است؛ متاسفانه برخی مواقع از واژه عشق از کلمات محاوره‌ای که زودگذر هم هستند برداشت می‌کنیم؛ در صورتی که عشق واقعی توسل به خدا و اعتماد متقابل به طرف روبرو و حلقه ناگسستنی است.

فروزان با تأکید بر اینکه عشق واقعی را از حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) باید آموخت، از صداقت به عنوان دومین واژه نام برد و افزود: تا زمانی که در یک خانواده صداقت نباشد مدام به یکدیگر دروغ خواهند گفت.

وی همچنین به احترام متقابل اشاره کرد و گفت: بدترین کاری که در خانواده‌ها بعد از ازدواج شکل می‌گیرد، احترام از بین می‌رود و فرزندان هم احترام‌داری نمی‌کنند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه برای داشتن یک زندگی با قوام باید عشق نسبت به همدیگر واقعی باشد و به پیوند زناشویی به عنوان یک دوست حقیقی که تمام عمر می‌خواهد با ما باشد نگاه کنیم، تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و به عنوان عنصر با فضیلت برکات بسیاری برای جامعه و زندگی دارند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: در نهادینه کردن این شعار خانم‌ها نقش بی‌بدیلی دارند.

فروزان جلوگیری از اصراف را اولین گام برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با وجود اینکه استفاده از کالای داخلی بهتر از نوع خارجی است -هرچند ضعف‌هایی دارد- اما موجب بالا بردن تولید داخلی و حمایت از کارخانجات و جوانان می‌شود.

وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم تا جلوی تبلیغ کالای خارجی در شهر کاشمر گرفته شود تا استفاده از کالای داخلی افزایش یابد، از خانم ها خواست فرهنگ قناعت را در بین خانواده‌ها افزایش دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *