خسارت میلیاردی به باغات و مزارع کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: به دلیل بلایای طبیعی 144 میلیارد و 700 میلیون تومان به باغات و مزارع کاشمر خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)– منطقه خراسان، سید ابوالقاسم موسوی در شورای مدیریت بحران که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه محصولات کشاورزی از زمان کشت تا زمانی که به بازار عرضه می‌شود با مخاطرات جدی، آفات، بیماری‌ها و عوامل انسانی روبرو هستند، به خسارت‌های وارده بر اثر خشکسالی‌هایی که ابتدای سال زراعی جاری تا یازدهم فروردین ماه در شهرستان اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: گفت: در محصولات پاییزه مثل گندم، جو، زعفران و باغات حدود 5 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی با اعلام اینکه بر اثر خشکسالی کلیه محصولات گندم و جو دیم بخش کوهسرخ و مرکزی از بین رفته است، اظهار کرد: میزان برآورد خسارت وارده بر اثر خشکسالی های سال زراعی جاری 83 میلیارد تومان است.

موسوی همچنین در خصوص بیماری‌ها و آفات گیاهی که در اثر خشکسالی اتفاق افتاده است، افزود: میزان برآورد خسارت وارده بر اثر بیماری‌ها و آفات بین دو تا 15 درصد بوده که در باغات انگور، بادام، انار، پسته و زعفران بوده است.

وی بیان کرد: میزان خسارت وارده در این بخش 18 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه بر اثر سرمازدگی در اسفندماه و فروردین ماه سال جاری و تگرگ و سیل فروردین و اردیبهشت ماه امسال خسارت های بسیاری به کشاورزی بخش مرکزی و کوهسرخ وارد شده است، گفت: متاسفانه بر اثر وقوع این سیلاب ها 95 تا 100 درصد بادامستان‌های دیم و آبی و 40 تا 50 درصد از محصولات زراعی و باغی بخش کوهسرخ از بین رفته به طوری که برآورده خسارت توسط کارشناسان 43 میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه کل خسارت وارد تا امروز در شهرستان بر اثر بلایای طبیعی 144 میلیارد و 700 میلیون تومان است، تصریح کرد: خسارت وارده در سیل اخیر در بخش کوهسرخ 305 میلیون تومان بوده است.

موسوی در پایان از مسئولان و اعضاء شورای بحران خواست اعتبارات را به نسبت خسارتی که به هر بخش وارد شده تقسیم کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *