کلنگ احداث مرکز انتقال خون کاشمر به زمین زده شد

کلنگ احداث مرکز انتقال خون کاشمر همزمان با سالروز ولادت امام سجاد(ع) و با حمایت خیران به زمین زده شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کلنگ احداث مرکز انتقال خون کاشمر، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی، فرماندار، نماینده منتخب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و خیران به زمین زده شد.
در این مراسم دکتر محمد جواد یزدانی، رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با بیان اینکه بسیار خرسندیم که کلنگ این بنای بسیار حیاتی و مهم در سالروز ولادت امام سجاد(ع)، به زمین زده شد، گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت پایگاه انتقال خون توسط خیران نیک‌اندیش و اعضای هیات امنای حسینیه حیدری اهدا شده است.
رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کاشمر، با اشاره به اینکه با احداث این مرکز و کمک‌های خیرین موجب نجات جان بسیاری از بیماران خواهد شد، افزود: پایگاه انتقال خون کاشمر در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و در دو طبقه با ۴۵۰ مترمربع زیربنا ساخته می‌شود.
وی با اعلام اینکه شهرستان کاشمر علیرغم جمعیت ۱۶۷ هزار نفری که دارد به جمعیت شهرهای خلیل آباد، بردسکن، فیض آباد مه ولات و عشق‌آباد شهرستان طبس خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد، افزود: اگر امکانات و تخت لازم در مرکز انتقال خون کاشمر داشته باشیم، بدون شک روزی ۱۰۰ نفر را پذیرش خواهیم کرد، اما در حال حاضر در پایگاه انتقال خون تنها روزی ۳۵ نفر را می‌توان پوشش داد.
یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث خون‌گیری توسط مرکز خون‌گیری زیر نظر پایگاه انتقال خون تربت در هفته سه روز در این شهرستان انجام می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی و فعال شدن این پایگاه شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان در تمامی روزهای هفته باشیم.
وی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی ساخت این پایگاه توسط خیران شهرستان و تجهیزات مورد نیاز آن توسط سازمان انتقال خون و دولت تأمین می‌شود، به تقدیر از همراهی و حمایت‌های اعضای حسینیه حیدری کاشمر در پیگیری و اهدای زمین مورد نیاز پرداخت و گفت: خیران نیک‌اندیش در این مجموعه مذهبی همچنین در خصوص کمک و تسریع در روند ساخت بنای این پایگاه قول مساعد دادند.
در ادامه حمید رضا اسلامی، مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با تقدیر از خیران در جهت اهدای زمین مورد نیاز گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان منطقه کمک‌های خود را در به نتیجه رسیدن این پروژه خواهند داشت.
وی با اعلام اینکه هنوز پرسنل مورد نیاز برای مرکز انتقال خون کاشمر جذب نشده است، ابراز امیدواری کرد: تا زمان جذب نیروی لازم شبکه بهداشت و درمان کاشمر همکاری لازم را در تأمین نیروی مورد نیاز داشته باشد.
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه با راه‌ اندازی این پایگاه انتقال خون، کاشمر به یکی از مراکز استراتژیک استان تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: نیاز داریم خیران و مسئولان و بهداشت و درمان منطقه کمک‌های لازم را در به ثمر رسیدن این پروژه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کاشمر از اهداکنندگان خون بسیاری برخوردار است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر کاشمر در این زمینه مستقل شود.
یادآور می‌شود،در این مراسم که خیران حضور داشتند قول تأمین کارگر و پیمانکار به طور رایگان و هزینه‌های مورد نیاز را برای به ثمر رسیدن این پروژه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *