شعبه کاشمر لِگو آموزشی افتتاح شد

IMG_1326
IMG_1374
IMG_1404

پس از تجربه موفق آموزشگاه Lego education در شهرهای مختلف، شعبه کاشمر لِگو آموزشی افتتاح شد.
همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز مراسم افتتاحیه رسمی لگو آموزشی چهار شنبه95/2/22 در محل کلوپ لگو واقع در بلوار جمهوری ؛نبش جمهوری 14 با حضور پرشور همشهریان عزیز برگزار گردید.
‎کلیه کلاس هاى LEGO education براساس استاندارد بین‌المللى آن در این آموزشگاه‌ها برگزار می گردد. در این مراکز براى کودکان ۳ تا نوجوانان ۱۶ سال کلاس هاى لگو با موضوعات خلاقیت و حل مسئله، مکانیک، رباتیک، ریاضیات و … برگزار می‌شود.
همچنین در این مراکز کارگاه‌هاى آموزشى ویژه والدین نیز تشکیل می‌شود.
در زمانهای گذشته بسیاری از نظام های آموزش و پرورش دنیا بر این باور بودند که خواندن، نوشتن وحساب کردن مهمترین ارکان آموزش کودکان است و تا آن زمان فقط همین سه اصل در برنامه ریزی آموزشی کودکان متصور بودند و این نگرش در تمام ارکان و مراحل تعلیم و تربیت حتی در دروه های دبیرستان و دانشگاه به نوعی پابرجا بود .
امروزه تمام کارشناسان بر این باورند که فراهم کردن بستری مناسب برای کسب تجربه توسط کودکان، بیشترین تأثیر را در تعلیم و تربیت آنها دارد .

تجربه نشان می‌دهد که عملکرد دانش‌آموزانی که می‌توانند خلاقانه از تجربیات خود برای حل مسائل مختلف استفاده کنند بسیار مطلوبتر از آنهایی است که دروس را به آ‌سانی حفظ می‌کنند. ما به این نوع یاد گیری،آموزش همگام با ساخت می گوییم.
در اغلب سیستمهای آموزشی، معلم در کلاس متکلم وحده است و دانش آموزان هیچ گونه فعالیتی ندارند و لذا این گونه کلاسها برای آنان بسیار خسته کننده خواهد شد .
لگوی آموزشی با آگاهی از این مطالب و در نظر گرفتن دانایی های کودکان در سنین مختلف روش متفاوتی را ارائه می دهد .در این روش طرح درس‌ها به گونه ای سازماندهی شده اند که دانش آموزان با ابزاری که در اختیار دارند به صورت کنترل شده در فضای مورد نظر سیر داده شوند و با تجربیاتی که خود کسب می کنند بر دانایی‌هایشان می‌افزایند . این روش ها به نحوی طراحی شده اند تا خلاقیت، توانایی حل مسئله و علاقه به کار گروهی را در دانش آموزان تحریک نماید. ما این توانایی های نهفته در دانش آموزان را بوسیله ایجاد یک سوال یا یک فعالیتی که دانش آموزان می توانند آن را بوسیله دانایی ها و توانایی ای خود حل کنند، بیدار می کنیم.
در این روش توانایی هایی که آنان درآینده به آن نیاز دارند، رشد می کند. آینده ای که در آن انگیزه، نیروی ابتکار، نوآوری و کار گروهی از جمله عوامل کلیدی می باشد.
کلوپ لگو آموزشی برای بالا بردن توانایی های کودکان در سنین مختلف 3 سال الی 16 سال دوره هایی را برگزار می کند .
در هر یک از این دوره ها با توجه به سن بچه ها، محتوای آموزشی و ابزار مناسبی در نظر گرفته شده است تا میل به کشف و خلاقیت را در بچه ها زنده نگاه دارد .
امروزه با توجه به درگیری بچه ها در دنیای تکنولوژی ایجاد هیجان و انگیزه در کودکان بسیار دشوار شده است.
به همین دلیل برای جذب کردن نوجوانان، درگیر کردن آن ها با فعالیت دستی، خلاقیت و حل مسئله بهترین روش می باشد . از این رو مجموعه لگو برای جذب بچه ها از بسته های لگو آموزشی جهت جذب آن ها استفاده می کند .
تجربیاتی که کودکان را به صورت عینی درگیر می کنند بسیار راه گشاتر از هر روش دیگری است . وقتی دانش آموزان را مسئول حل مشکلات رایج زندگی واقعی می کنیم . ابزاری در اختیار آن ها قرار داده ایم که بتواند راه حل های منحصر به فرد خود را ارائه دهند و آن ها را صاحب روش برای یادگیری تخصصی می کنیم .
حوزه های مهارتی و نگرشی که لگوی آموزشی در آنها تأثیر خواهد گذاشت، به پنج قسمت تقسیم می شود:
1. هماهنگ کردن اعضای بدن برای انجام یک فعالیت (مهارت های دستی)
2. شکل گیری شخصیت
3. خودباوری (با تأکید بر خلاقیت)
4. گسترش ارتباطات اجتماعی
5. ایجاد آگاهی از دنیای اطراف
دانش آموزان، دانشمندان و کاشفانی هستند که در هر دنیایی که سیر داده شوند مشغول به کشف کردن خواهند شد. آنها سعی می کنند که نظام های قانونمندی در این دنیای پیچیده کشف کنند.