طرح پرونده الکترونیکی سلامت در کاشمر اجرایی می‌شود

کاشمر ـ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر از اجرایی شدن طرح پرونده الکترونیکی سلامت در این شهرستان همگام با سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد یزدانی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی پرونده سلامت الکترونیک شهرستان کاشمر که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: سامانه پرونده سلامت الکترونیک شامل ثبت اطلاعات از بدو تولد تا پایان زندگی، سلامتی و برنامه‌های مراقبتی مردم است که پس از بررسی توسط مراقب سلامت و پزشک و تیم مربوطه به صورت آنلاین و به‌روز، ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت، هر فرد دارای یک پرونده الکترونیکی است که در این پرونده تمام سوابق پزشکی بیمار ذکر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت، دسترسی به اطلاعات سلامت یکپارچه بیماران افزایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد: بدون وجود پرونده الکترونیکی سلامت دسترسی به اطلاعات یکپارچه سلامت بسیار مشکل و حتی در بسیاری از موارد غیرممکن است.

یزدانی بهبود دسترسی مناطق دور افتاده و روستایی به مراقبت‌های پزشکی را یکی از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با ارائه خدمات پزشکی ودیگر خدمات پرونده الکترونیکی سلامت، سطح کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق دورافتاده و روستاها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی به صرفه‌جویی در زمان برای بیماران و پرسنل سلامت اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیکی سلامت با تسریع انجام خدمات بهداشتی درمانی و جلوگیری از اقدامات تکراری و مراجعات بی مورد، در زمان بیماران و پرسنل سلامت صرفه‌جویی می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر، کاهش خطا در نسخه‌نویسی، کاهش خطا در تفسیر نتایج آزمایشات و تصاویر تشخیصی و کاهش آزمایشات و نسخه‌های تکراری را از دیگر مزایای اجرای پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و گفت: با آگاهی بیشتر کادر درمانی از سوابق پزشکی بیمار، تشخیص پزشکان دقیق‌تر شده و در نتیجه درمان مناسب‌تری انجام خواهد شد.

یزدانی بیان کرد: دسترسی مسئولان نظارت بر خدمات بهداشتی درمانی به سیستم پرونده الکترونیکی سلامت و امکان ارائه گزارشات نظارتی موجب می‌شود تا کیفیت نظارت بر این خدمات افزایش یابد، به این ترتیب امکان وقوع تقلب‌های شایع در فرایندهای بهداشتی درمانی کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *