امام جمعه موقت کاشمر:جابجایی ائمه جمعه هرگز سیاسی نیست

\

امام جمعه موقت کاشمر با تأکید بر این که جابجایی و تغییر ائمه جمعه هرگز سیاسی نیست گفت: مردم و مسئولان کاشمر قدردان زحمات و خدمات امام جمعه سابق هستند و خدمات ایشان در اذهان به یادگار می‌ماند.

جت الاسلام علی احدی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلای این شهر گفت: هجرت حجت الاسلام یعقوبی از این شهرستان و ادامه فعالیت ایشان به عنوان سرباز نظام در سنگر نماز جمعه نیشابور بر اساس تصمیم گیری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان انجام شده است.

وی با بیان این که موضوع تغییر امام جمعه کاشمر از یک سال گذشته مطرح است و پیشنهاداتی به ایشان نیز ارائه شد ابراز داشت: اگر چه تا کنون بنا به درخواست روحانیت و مدیران حوزه‌های علمیه و مسئولان شهرستان این تصمیم به تأخیر افتاده است اما با توجه به شرایط به وجود آمده و اتمام حکم مسئولیت سه ساله امام جمعه نیشابور و ضرورت حضور حجت الاسلام یعقوبی در این شهرستان شرایط به گونه‌ای رقم خورد که با تشخیص مسئولان مربوطه امام جمعه با سابقه و کارآمد کاشمر به نیشابور منتقل شود.

امام جمعه موقت کاشمر با قدردانی از تلاش‌ها، زحمات و خدمات 12 ساله حجت الاسلام یعقوبی در کسوت امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: ایشان یک شخصیت با سواد حوزوی و خطیبی بلیغ بودند که جامع سخن می‌گفتند و در عرصه‌های مختلف از دوران انقلاب تاکنون حضوری فعال داشتند.

وی با بیان این که به برکت حضور امام جمعه سابق، ارتباط و تعامل خوبی بین مردم، مسئولان، ادارات و حوزه‌های علمیه ایجاد شده بود و مردم نیز حضور گسترده و چشمگیری در نمازهای جمعه و اجتماعات مذهبی داشتند یادآور شد: از امروز هر هفته‌ای که نماز جمعه در این شهرستان تشکیل شود قطعاً یاد و خاطره امام جمعه سابق که خدمات ارزشمندی در این شهرستان  به یادگار گذاشتند در اذهان مردم یادآوری خواهد شد.

احدی با اشاره به نقش اثرگذار امام جمعه کاشمر در حمایت و پشتیبانی از مدیران حوزه‌های علمیه در خصوص ارتقا و جایگاه این مراکز خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه کاشمر به لحاظ سطح درس نه تنها در خراسان بلکه در کشور زبانزد و قابل توجه است.

وی با تأکید بر این که جابجایی ائمه جمعه هرگز سیاسی نیست تصریح کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که هیچ گونه وابستگی به دولت و مجلس ندارد و تنها زیر نظر رهبری فعالیت می‌کند، یکی از وظایف این شورا تغییر و جابجایی ائمه جمعه است؛ لذا جابجایی امام جمعه کاشمر بر این اساس انجام شده است.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان این که برخی در فضای مجازی این جابجایی را به مباحث و جناح‌های سیاسی ربط می‌دهند افزود: خوشبختانه امام جمعه سابق کاشمر در مدت حضورش در کاشمر بدور از تندروی‌ها، ضمن حفاظت از اصول انقلاب تلاشش بر این بود که بتواند زمینه حضور همه گرایش‌ها را در نماز جمعه فراهم کند که در این راستا نیز موفق بود و عملکرد و کارنامه خوبی بعد از 12 سال در این شهرستان بجا گذاشت.

وی با تأکید بر این که بر اساس سفارش دین، نظام، شهدا و مقام معظم رهبری باید در سنگر نماز جمعه حضوری فعال و چشمگیر داشته باشیم تا نماز جمعه با قوت استمرار داشته باشد گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان تصمیم گیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه داشتیم با توجه به جایگاه و موقعیت شهرستان خواستار تعیین و معرفی فردی توانمند و با تجربه برای امامت جمعه کاشمر شدیم؛ لذا در این خصوص هر تصمیمی که مسئولان اتخاذ کنند حوزه‌های علمیه، روحانیون، ستاد نماز جمعه، مسئولان و مردم خود را ملزم به همکاری با آن را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *