غاز برداشت انگور از 3300 هکتار از تاکستان‌های کاشمر/ 70 درصد انگور برداشت شده به کشمش تبدیل می‌شود

آ

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت انگور از سطح 3 هزار و 300 هکتار از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: 70 درصد انگور تولیدی تبدیل به کشمش و مابقی به‌ صورت تازه‌خوری به فروش می‌رسد.

سید ابوالقاسم موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کاشمر اظهار داشت: براساس پیش‌بینی کارشناسان 82 هزار و 500 تن انگور در انواع عسکری و پیکامی از باغات بخش مرکزی این شهرستان برداشت خواهد شد.
وی با بیان اینکه 30 درصد انگور تولیدی در شهرستان به‌صورت تازه خوری به شهرها و استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود ابراز داشت: بخش عمده‌ای از انگور تولیدی تبدیل به دو نوع کشمش سبز و طلایی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه 13 هزار تن کشمش در بارگاه‌های بهداشتی فرآوری می‌شود، یادآور شد: کشمش تولیدی شهرستان در بسته‌بندی‌های مختلف جهت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی آماده می‌شود.
وی با انتقاد از عدم ثبات قیمت در بازار محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: متأسفانه از سال گذشته هزار تن کشمش طلایی در انبار باقی‌مانده است و بسیاری از کشمش تولیدی با قیمت‌های بسیار پایین که تأمین‌کننده هزینه تولید آن‌هم نبود فروخته‌شده است.
موسوی با بیان اینکه به دلیل عدم فروش کشمش طلایی در سال گذشته، امسال پیش‌بینی می‌شود کشاورزان به تولید کشمش سبز رغبت کنند تصریح کرد: درآمد ناخالص از هر هکتار،250 میلیون ریال است که پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 825 میلیارد ریال عاید کشاورزان کاشمری گردد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه با توجه به بروز مشکلات به وجود آمده برای باغداران کاشمری برای فروش کشمش تولیدی گفت: امیدواریم با تخصیص نقدینگی به سازمان تعاون روستایی به‌منظور خرید توافقی محصولات کشاورزی، دغدغه باغداران کاشمری در سال زراعی جاری مرتفع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *