معدن کاشمر روز مجلس طلایی می شود

به گزارش خبرنگار، خبرگزاری اقتصادایران، معدن طلای منطقه کاشمر با ذخیره قطعی 889 هزار تن کانسنگ طلا و با عیار میانگین یک گرم در هر تن است که با هزینه 3 میلیارد و 400 میلیون ریالی عملیات اکتشاف آن صورت گرفته است.
“بهروز بنیادی” نماینده مردم کاشمر، بردسکن درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری اقتصاد ایران، با اعلام آغاز به کار معدن طلای  کاشمر، گفت: به زودی فاز اول معدن طلای کاشمر به بهره برداری می رسد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با ورود دستگاه های وتجهیزات اکتشاف معدنی، فاز اول معدن طلای کاشمر، آذرماه صورت می گیرد.
بنیادی با بیان اینکه 70 نفر معدنکار در این واحد تولیدی مشغول به کار می شوند، تصریح کرد: تلاش های زیادی صورت گرفت تا این معدن در هفته دولت به صورت رسمی آغاز به کار کند اما به دلایل برخی از برنامه های اداری، بهره برداری از آن به آذرماه سال جاری موکول شد.
نماینده مردم کاشمر، یادآور شد: این معدن به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشف شده و با کشف آن تعداد معادن طلای خراسان رضوی به پنج فقره افزایش یافته است.
به گزارش اکونیوز؛ این معدن طلا در منطقه کاشمر با ذخیره قطعی 889 هزار تن کانسنگ طلا و با عیار میانگین یک گرم در هر تن است. او با اشاره به هزینه 3 میلیارد و 400 میلیون ریالی عملیات اکتشاف این معدن گفت: این معدن به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشف شده و با کشف آن تعداد معادن طلای خراسان رضوی به پنج فقره افزایش یافته است.
براساس نقشه‌های زمین شناسی و مطالعات ژئوفیزیکی، اکتشافی و همچنین براساس نقشه‌های هوایی در شهرستان کاشمر و توابع آن، ظرفیت‌های معدنی نظیر مس، طلا، فلدسپات، جیوه، تنگستن، مرمر، آهک و کائولن در کاشمر وجود دارد ضمن اینکه بهترین «آنومالی‌های لیتوم» در جنوب کاشمر است و علاوه بر آن، انبوهی از ذخایر خاک صنعتی در منطقه کوهسرخ وجود دارد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *