جلسه هم اندیشی بررسی وضعیت اشتغال بانوان شهرستان کاشمر برگزار شد

جلسه هم اندیشی وضعیت اشتغال بانوان کاشمر با حضور فرهادی فرماندار کاشمر، جمعی از بانوان کارفرمای واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولین این شهرستان برگزار شد .جلسه هم اندیشی وضعیت اشتغال بانوان کاشمر با حضور فرهادی فرماندار کاشمر، جمعی از بانوان کارفرمای واحدهای تولیدی و صنعتی و  مسئولین این شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی جلسه هم اندیشی وضعیت اشتغال بانوان کاشمر با هدف بررسی وضعیت اشتغال و رفع مشکلات و موانع تولید با حضور فرهادی فرماندار کاشمر، ملوندی رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی، برامکی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار، پالایی مشاور فرماندار کاشمر در امور بانوان، جمعی از بانوان کارفرمای واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

در ابتداء این جلسه ملوندی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر ضمن اشاره به اطلاعات و آمار موجود و ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال بانوان شهرستان اظهار داشت : از مجموع جمعیت 157149 نفری شهرستان، 78760 نفر را بانوان، از مجموع 21300 نفر کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در شهرستان  4200 نفر را بانوان، از تعداد 6726نفر جویندگان کار ثبت نام شده از سال 1390 تا پایان تیرماه سال جاری تعداد 2202 نفر حدود 33 درصد آنان را بانوان و از 2162 نفر جوینده کار ثبت نام شده دارای تحصیلات دانشگاهی حدود 37 درصد آنان بانوان تشکیل می دهند .

وی در ادامه افزود : امروزه بانوان در عرصه های مختلف آموزشی، تحصیلی  و کار و تلاش  پیشرفت قابل توجهی نموده اند لذا بیش از پیش باید به اشتغال بانوان در جامعه توجه نمود .

ملوندی تصریح کرد : از آنجائیکه اشتغال بانوان از لحاظ اقتصادی، شخصیتی و فردی، تربیتی و خانوادگی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارای پیامدهای مختلفی درجامعه می باشد لذا توجه به اشتغال بانوان از اولویت های مهم دولت تدبیرو امید قرار دارد .

در ادامه بانوان کارفرمای حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص وضعیت اشتغال بانوان پرداخته و همچنین مشکلاتی چون پرداخت تسهیلات به بخش تولید، عدم بازار فروش محصولات، تامین فضای ورزشی مناسب و …. را مطرح که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

فرهادی فرماندار کاشمر نیز ضمن تبریک دهه کرامت، طی سخنانی درخصوص اهمیت اشتغال بانوان گفت : دولت تمام تلاش و کوشش خود را در زمینه اشتغال بخصوص اشتغال بانوان بکار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات اشتغال بانوان شهرستان اقدام و این مهم را به حداقل ممکن نیز برسانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *