کاشمر، دومین شهر قرآنی استان خراسان رضوی است

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: بر اساس آمار به دست آمده از جلسات قرآنی، کاشمر دومین شهر قرآنی استان خراسان رضوی به حساب می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشمر در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: در راستای شناسایی و حمایت از محافل و جلسات قرآنی، طرح شناسنامه دار کردن جلسات قرآنی مساجد، حسینیه ها و خانه های شهرستان کاشمر اجرا شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین علی نژاد افزود: در اجرای این طرح تا کنون برای 178 جلسه قرآنی در شهرهای کاشمر، خلیل آباد و روستاهای اطراف، شناسنامه صادر شده است که بر این اساس شهرستان کاشمر بعد از مشهد مقدس در تعداد جلسات قرآنی رتبه دوم استان را کسب کرده و با فاصله قابل توجهی نسبت به شهرستان بعدی قرار دارد.
وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از محافل قرآنی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است ضمن اینکه افزایش غنای فرهنگی، معنوی و معرفتی این جلسات هم مورد توجه ما می باشد.
علی نژاد همچنین از فعالیت کلاس های حفظ قرآن در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا کنون 13 کلاس تخصصی حفظ قرآن کریم در کاشمر شناسایی شده است ضمن اینکه خانه های قرآن نیز در راستای آموزش حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم فعالیت دارند.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشمر تصریح کرد: هم اکنون 26 خانه قرآن شهری و روستایی در کاشمر و خلیل آباد فعالیت دارند که آموزش همگانی قرآن کریم از سن سه سال به بالا را بر عهده دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *