نماینده مردم کاشمر خواستار پرهیز امامان جمعه از پرداختن به مسایل تفرقه افکنانه شد

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر بردسکن خلیل اباد در نامه ای به رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خواستارپرهیز امامان جمعه از پرداختن به مسایل تفرقه افکنانه و توهین به مقامات ورییس جمهور وکمک وتشویق به وحدت وهمگرایی جامعه از این تریبون ها شدند.

متن این نامه که در اختیار اصلاحات نیوز قرار گرفته است به شرح زیر است:

حضرت حجه الاسلام و المسلمین
جناب حاج آقای تقوی
ریاست محترم شورای سیاستگذاری
ائمه جمعه
با سلام و تحیّت
احتراماً چنان که مستحضرید آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از مهمترین ارکان نظام در حوزه وحدت بخشی و بصیرت افزایی است. خطیبان جمعه، نقشی اساسی در ایجاد انسجام و همدلی در میان مردم و مسؤولان دارند.
متأسفانه چندی است که از برخی تریبونهای نماز جمعه سخنانی به گوش می رسد که پیش از ایجاد همدلی، موجب پراکندن تخم تفرقه در اجتماع می شود. توهین به بالاترین مقام اجرایی کشور و به وزرای این نظام که همگی مورد توجه و تأیید مقام معظم رهبری هستند جز توهین به کل نظام نیست.
بنده از حضرتعالی می پرسم آیا به عقیده ی شما چنین سخنانی، غیر مستقیم، اهانت به ساحت رهبری و مجلس شورای اسلامی که تک تک وزرا مورد تأییدش هستند نمی باشد؟!
داغ و دریغ این جاست که این سخنان و چنین ادبیات ناپسندی از جایگاهی به گوش می رسد که باید محل ایجاد وحدت و تقویت کننده رهبری باشد!
خوب است به این نکته توجه گردد که باوجود سلایق متفاوت در میان مردم، شایسته نیست خطیب نماز جمعه با گفته های خود، جامعه را به خودی و غیر خودی تقسیم نماید. اینجانب از حضرتعالی استدعا دارم گزارش چنین سخنانی را که موجب وهن نظام در مجامع بین المللی و واگرایی مردم می گردد به رهبری انقلاب منتقل نمایید باشد که با تدابیر حکیمانه ی ایشان، دیگر شاهد چنین گفتارهای هزینه سازی که مبتنی بر بی منطقی و موجب تفرقه می گردد نباشیم.
نیک می دانیم که ادامه چنین سخنانی، موجب تنزّل شأن و منزلت روحانیت معظّم و ائمه جمعه و فاصله گرفتن مردم از ایشان می شود.
چو پرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند(حافظ)
بهروز بنیادی نماینده مردم شریف کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ

2 پاسخ

  1. سلام نماینده محترم شهرم کاشمر به عوض اینکه نامه به شورای سیاستگزاری ائمه جمعه بنویسیدطرح دوبانده کردن جاده مرگبارکاشمربه شادمهررا نامه نگاری وپیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *