از 20 پزشک به 4 دکتر عمومی رسیده‌ایم

رئیس نظام پزشکی شهرستان کاشمر با بیان اینکه حداقل 20 مطب پزشک عمومی در شهرستان داشتیم که هم‌اکنون به چهار مطب رسیده است، اظهار کرد: متخصصان ما روز به روز کمتر می‌شوند.

علیرضا  ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان با اشاره به اینکه بخش خصوصی تحت‌الشعاع طرح تحول سلامت قرار گرفته و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار در این بخش ندارند، تصریح کرد: این طرح برای کسانی که بخواهند به بیمارستان بروند و آن شرایط را بپذیرند، بسیار خوب هست اما برای کسانی که می‌خواهند خدماتی متفاوت‌تر طلب کنند،  مناسب نیست.

وی با اعلام اینکه تنها یک متخصص زنان در کاشمر داریم که به دلیل مشکلاتی که داشت و دو ماه به مرخصی رفته بود، معضل بسیار بزرگی در این خصوص داشتیم، افزود: به دلیل نبود انگیزه هیچ جراح عمومی و بیهوشی در بخش خصوصی نداریم.

رئیس نظام پزشکی شهرستان کاشمر با بیان اینکه هم‌اکنون پزشکان بخش خصوصی بلاتکلیف هستند، گفت: پزشکانی که به کاشمر می‌آیند برای گذراندن طرح است و بعد از آن در شهرستان نخواهند ماند.

وی در پایان اظهار کرد: 10 ماه است که مطالبات پزشکان از سوی بیمه‌ها پرداخت نشده و اعتراضاتی در این خصوص دارند.

ناصری با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت علی‌رغم تمامی خیر و برکاتی که دارد اما از دیدگاه پزشکان و بخش خصوصی بسیار مورد نقد است، افزود: امیدواریم با همین خوبی‌ها و گل و بلبلی که نشان مردم داده می‌شود، بتوانند این طرح را ادامه دهند.

رئیس نظام پزشکی شهرستان کاشمر افزود: اگر طرح تحول به هر دلیلی تخصیص بودجه نشود و منجر به شکست شود، نمی‌توان جوابگوی این توقعی که در مردم ایجاد شده -ویزیت 500 تومان در روستا و 3 هزار تومان در شهر- بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *