کاشمر باید به جایگاه واقعی خود برسد

امام‌جمعه جدید کاشمر با تأکید بر اینکه باید از دعواهای سیاسی پرهیز کرد، گفت: باید به دنبال بازگرداندن دوباره کاشمر به جایگاه واقعی خودش باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی عصر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه(ع) اظهار داشت: سلاح ما قطعاً سخن و صحبت است و حرف‌های زیادی برای همه مسؤولان و اقشار مختلف داریم که در جلسات آتی خط‌مشی، راه و روش کاری را اعلام خواهم کرد.
وی بابیان اینکه در بدو آغاز کار گاهاً حرف‌وحدیث‌هایی مطرح می‌شود که فکر و راه امام‌جمعه چیست یادآور شد: امام‌جمعه در خط و مسیر رهبری و ولایت است و لا غیر؛ لذا در این راه تلاش می‌کنم به‌عنوان خدمتگزار مردم، نظام و انقلاب در چارچوب وظایف محوله جان‌برکف به‌فرمان رهبر معظم انقلاب برای فداکاری نظام و انقلابی که هزینه‌های سنگین و خون‌های پاکی در این راه تقدیم شده است باشم.
امام‌جمعه جدید کاشمر با تأکید بر اینکه امام‌جمعه به هیچ گروه، جناح، خط و جهتی وابسته نیست، افزود: هرچند با همه برخورد محترمانه داریم هرکسی که به فکر مردم باشد و در خط رهبری و ولایت باشد دوستش داریم و او را کمک و همراهی می‌کنیم.
وی بابیان اینکه سال‌ها در کاشمر زندگی کردم و در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های این شهر تدریس و در مساجد و تکایا سخنرانی کرده است، خاطرنشان کرد: طبیعی است عده‌ای تبریکی بگویند و با ابراز خوشحالی محبتی نسبت به حقیر داشته باشند و من به‌نوبه خودم از همه آن‌ها متشکرم؛ ولکن این دلیل وابستگی فکری، سیاسی و جناحی من به آن‌ها نیست.
طباطبایی با اشاره به اینکه خدمتگزار مردم در جایگاه امامت جمعه در خط رهبری و ولایت هستیم، ابراز داشت: ادب ایجاب می‌کند به همه تکریم کنیم و این به‌منزله قبول جریانات فکری و عقیده افراد نیست؛ ما کسانی را دوست داریم که در خط ولایت و خدمتگزار مردم هستند.
وی با تأکید بر اینکه باید از دعواهای سیاسی پرهیز کرد و به دنبال بازگرداندن دوباره کاشمر به جایگاه واقعی خودش باشیم تصریح کرد: کاشمر به لحاظ فرهنگی و دینی بعد از مشهد مقدس دومین شهر زیارتی استان است و از قدیم‌الایام به برکت حضور علما و فضلا، حوزه‌های علمیه و وجود بارگاه امامزادگان واجب‌التعظیم به نجف اصغر شهرت داشته است.
امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه شور عاشورایی و عشق حسینی در مردم این شهرستان به برکت جایگاه دینی و مذهبی که دارد متبلور است گفت: باید این شهر دوباره به جایگاه گذشته و عظمت معنوی و مذهبی، حوزوی و علمی خودش دست پیدا کند؛ به همین جهت دست یاری و کمک به‌سوی علما، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، نخبگان، فرهنگیان و مردم فرهیخته دراز می‌کنم تا این تحول عظیم علمی و معنوی در این شهر محقق شود.
طباطبایی با تقدیر از زحمات و خدمات 12 ساله امام‌جمعه سابق کاشمر به‌عنوان شخصیتی عالم، فاضل و مدیری لایق و شایسته برای مردم شهیدپرور و عالم پرور کاشمر اظهار داشت: قطعاً مردم خوب و حق‌شناس کاشمر، خدمات و اقدامات عالم خدوم و امام‌جمعه محبوب را هرگز فراموش نخواهند کرد و برای موفقیت ایشان در کسوت امامت جمعه نیشابور دعا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *