کلاهبرداری از اعضای شورای شهر ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی با اشاره به بروز یک مورد اقدام به کلاه‌برداری اظهار داشت: فردی با شورای شهر تماس گرفته و با معرفی کردن خود به‌عنوان یک خیر، خواستار تماس تلفنی با من شده بود.
سید حسین حسینی یزدی بابیان این‌که با شنیدن موضوع و دریافت شماره تماس با فرد موردنظر تماس گرفتم افزود: این فرد با معرفی کردن خودش به‌عنوان یک شهروند تهرانی مدعی شد که یکی از آشنایانش قبل از برگزاری مراسم دامادی فرزندش، او را در تصادف رانندگی در جاده کردستان ازدست‌داده است و او به دلیل این‌که اصالتاً کاشمری است قصد دارد هزینه مراسم عروسی فرزندش را در راستای ترک معتادین و کمک جهیزیه نوعروسان در این شهرستان اهدا کند.
وی با اشاره به این‌که این فرد در مکالمه‌اش عنوان کرده که نحوه انتقال صحیح و درست این کمک را با مشورت یکی از اعضای شورای شهر تهران، شورای شهر کاشمر در نظر گرفته است ادامه داد: با شنیدن این مطالب، دو نفر از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند را معرفی کردم که پس از تماس با این افراد، او برای ارسال کمک‌های غیر نقدی و ارسال چک درخواست هزینه ارسال آن را داشته بود که با هوشیاری در رسیدن به هدفش ناکام ماند.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر هم با اشاره به این‌که در شش‌ماهه اخیر در دو مرحله با برقراری تماس در معرض به دام افتادن کلاه‌برداران قرارگرفته است گفت: یک روز پس از پایان وقت اداری از دفتر مدیرکل یکی از ادارات کل از مشهد تماس گرفتند که معاون اداره کل یکی از استان‌ها در کاشمر با مشکلی روبرو شده است و با اعلام شماره تماس، خواستار کمک به این فرد شدند.
محمدصادقی بابیان این‌که پس از قطع تلفن، بلافاصله با شماره تماس فرد موردنظر تماس گرفتم خاطرنشان کرد: فرد موردنظر مدعی شد که در نزدیکی کاشمر تصادف کرده و بچه‌اش فوت‌شده است و درخواست کمک مالی و واریز وجه نقد به حسابش را داشت.
وی بابیان این‌که در تماس دیگری برای ارسال کمک‌های غیر نقدی و وسایل شخصی موردنیاز برای افرادی که برای ترک اعتیاد به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند مدعی واریز هزینه ارسال را به کارت‌بانکی‌اش را داشت ابراز داشت: این فرد برای ارسال این ارقام از تهران متقاضی واریز یک‌میلیون تومان برای هزینه ارسال و بیمه آن بود.
این عضو شورای اسلامی با تأکید بر هوشیاری اقشار مختلف مردم نسبت به شیوه‌های مختلف کلاه‌برداری خاطرنشان کرد: متأسفانه کلاه‌برداری به شیوه اینترنتی و تلفنی رایج شده است و کلاه‌برداران با شناسایی افراد مختلف و ارائه اطلاعات واقعی که به شیوه‌های مختلف دریافت می‌کنند سعی در پیاده کردن هدف خود می‌کنند؛ لذا شهروندان نسبت به درخواست‌های مشکوک آگاه باشند.
محمد خباززاده عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به تماس فردی مبنی بر این‌که در کاشمر با مشکل مواجه است و با معرفی یکی از مسؤولان شهرستان خراسان رضوی مبلغی را مطالبه کرد که با تماس با فرد معرفی کننده دستش رو شد.
اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر با هشدار به شهروندان در خصوص شیوه‌های مختلف کلاه‌برداری در جامعه، خواستار آگاهی و هوشیاری مردم در مقابله با شیوه‌های کلاه‌برداری شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *