نقدی بر مصوبه عجیب شورای شهر

🔹شورای شهر کاشمر در جلسه علنی خود، با کمک بلاعوض 10 میلیون تومانی شهرداری به آوای کاشمر موافقت کرد!
🔸در جلسه شورای شهر کاشمر حسینی رییس شورای شهر با قرائت نامه سلیمانی شهردار کاشمر خطاب به اعضای شورا مبنی بر تقاضای نشریه آوا از شهرداری برای کمک 10 میلیون تومانی شهرداری به این نشریه جهت حضور در نمایشگاه مطبوعات، خواستار ارائه رای و نظر اعضا شد.
🔹اکثریت اعضای شورای شهر نیز با این توجیه که حضور نشریه آوای کاشمر در نمایشگاه مطبوعات، یک کار فرهنگی محسوب شده و منجر به معرفی کاشمر خواهد شد ضمن موافقت با اصل کمک به این نشریه با مبلغ درخواستی 10 میلیون تومانی نیز موافقت کردند. ضمن اینکه خواستار آن شدند که اعلام گردد این حضور با همکاری شورا و شهرداری کاشمر انجام شده است.
🔴آفایان خباززاده، حسینی، مآزنی، چیتی، صادقی، سلطانپور و خانم پالایی به این مصوبه رای مثبت دادند.
🔹شایان ذکر است حجت الاسلام میثم خزاعی در هنگام مطرح شدن این درخواست و رای گیری در جلسه حضور نداشت.
🔴همچنین مهندس احمد غزنوی ضمن مخالفت شدید با این مصوبه اظهار داشت: ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که آیا می خواهیم در شورای شهر، کار سیاسی انجام دهیم یا کار فرهنگی؟
🔹وی افزود: شورای سوم تصویب کرده است که آگهی ها و رپرتاژهایی که شهرداری به نشریات می دهد باید به طور مساوی بین دو نشریه آوا و سرو کاشمر تقسیم شود در صورتی که شهردار فعلی، این مصوبه را رعایت نمی کند و بنده تقاضا دارم شهرداری فاکتورهای پرداختی به این دو نشریه را به شورا ارائه دهد.
🔴غزنوی در نهایت ضمن رای منفی به این مصوبه، در اعتراض به تصویب آن، جلسه شورای شهر را ترک کرد.
🔴غزنوی پس از این جلسه در گفتگویی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بسیاری از مردم در این رکود بازار و معضلات شدید اقتصادی، به سختی قادر به پرداخت عوارض به شهرداری هستند ولی متاسفانه شاهد هستیم که در یک جلسه مبلغ 10 میلیون تومان که شاید عوارض پرداختی نزدیک به 200 خانواده باشد، برای کمک به یک نشریه، آن هم در چند ماه مانده به انتخابات آتی شورا تصویب می شود.
🔷وی تصریح کرد: در حالی که شهرداری برای دریافت عوارض از مردم، آن ها را تهدید به قطع برق منازل می کند، تصویب سریع و بدون مخالفت جدی این کمک بلاعوض در شورا، شائبه هایی را ایجاد می کند که اگر صلاح بود در آینده با مردم در میان خواهم گذاشت!
🔴غزنوی خاطرنشان کرد: این کمک بلاعوض از بودجه شهرداری در حالی صورت می گیرد که بنده پیگیری کرده و مشخص شده است که در هیچ کدام از شهرهای اطراف ما چنین کمکی از پول شهرداری برای شرکت نشریات آن ها در نمایشگاه مطبوعات انجام نشده است و لذا شورا اگر کمکی هم می خواهد بکند بیاید و عوارض خانواده های مستضعف را ببخشد و یا حداقل، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را از عوارض، معاف کند.
🔹لازم به ذکر است که کمک شورا و شهرداری به برنامه ها و مجموعه های فرهنگی، مسبوق به سابقه است اما تصویب پرداخت چنین مبلغی آن هم در عرض حدود 5 دقیقه و بدون مخالفت جدی و تصویب دقیق همان مبلغ مورد تقاضا و آن هم در شرایطی که شهرداری، طرح های بر زمین مانده فراوانی دارد، اندکی عجیب به نظر می رسد.
🔸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *