رتبه 16 کاشمر در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95

معاون هماهنگی و اجرایی ستاد سرشماری کاشمر با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن از سه مهرماه آغاز و 30 مهرماه به پایان رسیده است، گفت: با پایان سرشماری اینترنتی کاشمر رتبه 16 را در استان خراسان به خود اختصاص داد.

مهدی برامکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان اینکه این نخستین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن بود که مسئولان آن را در دولت تدبیر و امید تجربه می کردند، اظهار کرد: در سرشماری اینترنتی سال جاری در کل کشور 42.96 درصد جمعیت خانوار  و 33.32درصد در خراسان رضوی اطلاعات خود را از طریق اینترنت ثبه ثبت رسانده‌اند.

وی با اعلام اینکه 37.44درصد جمعیت خانوار کاشمر با مراجعه به سایت نفوس و مسکن سال 95 در هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: در مدت 28 روز اجرای طرح، 20 هزار و 454 خانوار با جمعیت 66 هزار و 950 نفر در کاشمر سرشماری شدند.

برامکی با بیان اینکه شهرهای بردسکن، جغتای و خلیل آباد از نظر درصد مشارکت نسبت خانوار ثبت نامی به کل خانوار در رتبه‌های اول تا سوم و کاشمر در رتبه 16 قرار دارد، عنوان کرد: از نظر تعداد خانوار ثبت نامی در طرح سرشماری نفوس مسکن در خراسان رضوی کاشمر در رتبه هفت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مشارکت مردم کاشمر در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن رضایت بخش است، گفت: هر چند باید حدود ٣۵ درصد از خانوار های هر شهر، اطلاعات خود را به شکل اینترنتی در اختیار مرکز آمار ایران قرار می دادند که این آمار در کاشمر 37.44 درصد است.

برامکی اظهار کرد: بعد از پایان مهلت سرشماری اینترنتی 47 مامور با 8 کارشناس فنی کار سرشماری و ثبت اطلاعات شهروندان در دو بخش کوهسرخ و مرکزی با 58 روستای دارای سکنه و مناطق مختلف شهری با مراجعه به درب منازل آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چون در گذشته افرادی بدون کارت شناسایی به درب منازل مراجعه می‌کردند، خاطرنشان کرد: از شهروندان خواسته شد، قبل از ارائه هرگونه اطلاعات به ماموران سرشماری کارت شناسایی آنها را رویت نمایند.

برمکی با اشاره به کاهش تعداد ماموران سرشماری نفوس مسکن شهرستان از 150 نفر به 47 نفر عنوان کرد:  مشارکت در سرشماری لازمه پیشرفت کشور است و در این راستا ثبت‌نام اینترنتی منجر به صحت، دقت و صرفه‌جویی می‌شود.

معاون هماهنگی و اجرایی ستاد سرشماری کاشمر گفت: نادرست بودن اطلاعات مانع از تدوین برنامه‌ها برای خدمت‌رسانی می‌شود؛ لذا سرشماری اینترنتی اولین گام اساسی در سرشماری مدرن است و انتظار داریم خانوارها در این راستا مشارکت خوبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: روستای محروم دهمیان از توابع بخش کوهسرخ اولین روستای خراسان‌رضوی بود که موفق به ثبت‌نام 100 درصدی در این طرح شد.

برمکی با بیان اینکه سرشماری حضور توسط ماموران از 28 مهرماه آغاز و تا 25 آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در مدت 27 روز سرشماری اینترنتی 12 هزار و 704 خانوار در شهر کاشمر، 595 خانوار در شهر ریوش، 2هزارو 456 خانوار در روستاهای بخش کوهسرخ و 4 هزار و 699خانوار در روستاهای بخش مرکزی ثبت نام کرده اند.

برامکی با بیان اینکه مردم ما در دادن اطلاعات مقداری ترس دارند، در صورتی که ما به اطلاعات خاصی نیاز نداریم، عنوان کرد: مردم فکر می کنند به اطلاعات حساب های آن‌ها نیاز داریم در صورتیکه تنها اطلاعات نفوس و مسکن از جمله وضعیت مسکن، سطح تحصیلات، تعداد باروری و میزان تحصیلات و تعداد اطلاعات معمولی دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه اطلاع از وضعیت مهاجرت از روستا به شهر یا مهاجرت معکوس از جمله مهترین اطلاعات دیگری است که در تصمیم گیری‌های کشور بسیار مورد اهمیت است، گفت: براساس سرشماری سال 90 روستای دهمیان 240 خانوار جمعیت داشته که در سرشماری اخیر به 190 خانوار کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *