یک آمار تأسف بار از کاشمر و ریشه های آن!

 

بد نیست مسئولان امر یک مطالعه تحلیلی در مورد آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد داشته باشند و ببینند علت دو برابر بودن این آمار در کاشمر چیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یکی از آمارهای تأسف باری که در شهرستان کاشمر وجود دارد این است که میزان افراد و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان، تقریباً دو برابر میانگین استانی است!!!
یعنی نیازمندان کاشمر دو برابر میانگین استان هستند.
یکی از نتایجی که از این آمار برداشت می شود این است که وضعیت اقتصادی کاشمر در ابعاد مختلف صنعت و کشاورزی و…، وضعیت مناسبی نیست. یعنی حتی از میانگین استان هم عقب تر است.
بد نیست مسئولان امر یک مطالعه تحلیلی در مورد آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد داشته باشند و ببینند علت دو برابر بودن این آمار در کاشمر چیست.
واقعیت این است که متأسفانه در حال حاضر، کشاورزی کاشمر وضعیت مناسبی ندارد. صنعت این شهرستان هم رشد کافی نداشته و همان صنایع موجود هم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند، وضعیت بازار هم که با تدابیر دولت تدبیر و امید! چندان امید بخش نیست.
کاشمر نیازمند یک همت جهادی برای رونق اقتصادی است. این آمارها، آمارهای جالبی نیست. مسئولان همت کنند!
آنچه باید مد نظر مسئولان امر باشد توجه به ریشه های این موضوع است. بعنی باید بدانیم که یکی از مهمترین ریشه های فقر و ناداری، معضلات جدی اقتصادی و عدم رونق و رشد اقتصادی در منطقه است.
شهرستان کاشمر از ظرفیت های بسیار مناسبی برای رونق اقتصادی برخوردار است که اگر از آن ها به نحو شایسته ای استفاده شود می تواند منجر به رونق کسب و کار و در نتیجه کاهش معضلاتی چون بیکاری و یا فقر و ناداری شود.
یکی از مهمترین ظرفیت های کاشمر برای مقابله با مشکلات اقتصادی این منطقه در کنار کشاورزی و صنعت، موضوع گردشگری و به ویژه گردشگری مذهبی است.
شهرستان کاشمر به یمن وجود زیارتگاه های متعدد همچون امامزاده سیدحمزه(ع)، امامزاده سیدمرتضی(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع) و زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)  و نیز زیارتگاه های متعدد دیگر در روستاهای این شهرستان، هر ساله با ورود صدها هزار و به گفته مسئولان سه میلیون زائر و مسافر مواجه است و همین موضوع، کاشمر را بعد از مشهد مقدس به دومین شهر زیارتی استان بدل کرده است.
اما متأسفانه باید گفت به دلیل نبود زیرساخت های کافی، آن گونه که باید و شاید از ظرفیت های صنعت گردشگری در کاشمر استفاده نمی شود و گر نه می توان با همین صنعت، بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کرد.
در مجموع باید توجه کرد که شهرستان کاشمر با توانمندی های فراوانی که در عرصه کشاورزی و گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخی دارد نباید دو برابر میانگین استانی افراد تحت پوشش کمیته امداد داشته باشد.
امید آنکه با رونق اقتصادی و بهره برداری صحیح و ماندگار از توانمندی های خدادادی این شهرستان شاهد شکوفایی روز افزون منطقه و سربلندی مردم آن باشیم.
امید آنکه روزی شاهد باشیم که افراد تحت پوشش کمیته امداد در کاشمر، بسیار پایین تر از میانگین استانی باشد نه دو برابر آن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *