مراسم باشکوه گرامیداشت یوم ا.. 13 آبان در کاشمر

 

روابط عمومی؛مراسم باشکوه راهپیمایی روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امروز همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی در شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش کاشمر؛ با فرارسیدن سالروز یوم الله ۱۳ آبان که تداعی کننده سه رخداد سرنوشت ساز تاریخی (تبعید حضرت امام (ره)، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه‌ی جاسوسی) است، فرهنگیان ودانش آموزان واقشار مختلف مردم کاشمر همزمان با سراسر ایران اسلامی با حضور پرافتخار خود در مراسم دشمن شکن 13 آبان شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی امام جمعه کاشمر سخنران آیین پایانی راهپیمایی روز ۱۳ آبان بود.وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز گفت: حضرت امام خمینی(ره) از این واقعه به عنوان انقلاب دوم نام بردند و این اقدام دانشجویان انقلابی را مورد حمایت قرار دادند.

وی افزود: ۱۳ آبان یادآور جنایات آمریکا و نقطه عطف تشدید شعارهای انقلابی بر علیه آمریکاست.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: تداوم مبارزه بر علیه استکبار یک امر ضروری و لازم است و ما از روی احساسات مرگ بر آمریکا نمی گوییم بلکه ما آمریکا را به خاطر سیاست های تجاوزکارانه و زیادی طلبانه او و جنایتکاران مرگ می گوییم و لذا در اتفاقاتی که الآن در خاورمیانه شاهدش هستیم مجرم اصلی و عامل همه این شرارت ها و خونریزی ها را آمریکا می دانیم چون آمریکاست که داعش را به وجود آورد و در سوریه این همه جنایات می آفریند و در عراق دخالت می کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ما آمریکا را عامل اصلی جنایات اسراییل می دانیم و این همه مسلمان کشی و ویرانی شهرها و کشورها به خاطر حفظ امنیت اسراییل است.

طباطبایی افزود: پایان ناپذیری مقابله حق و باطل یک اصل قرآنی است و تا قیامت ادامه دارد، چرا اگر ما بخواهیم با باطل سازش کنیم باید مثل خود آن ها بشویم و از جنایت های آن ها حمایت کنیم که این کار با فرهنگ عاشورایی و شعار هیهات من الذله جور در نمی آید و لذا خود را برای یک مبارزه طولانی آماده می کنیم و البته ما جنگ طلب نیستیم ولی برای مقاومت در برابر زورگویی ها خود را آماده می کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه اقتصاد مقاومتی همین است که سرپای خود بایستیم و رهبری فرمودند که جوانان می توانند با شکوفابی استعدادهای خود از همه کشور ها جلوتر بزنید نه اینکه منتظر باشیم کی یک قراردادی امضا شود.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: استکبار جهانی برای شکست مسلمانان و به خصوص ایران توطئه اختلاف افکنی را سرلوحه خود قرار داده است و مسلمانان باید از اختلاف و اهانت به مقدسات یکدیگر پرهیز کند چون همین توهین ها باعث می شود که داعش سر در بیاورد و لذا اختلاف شیعه و سنی یک توطئه است و مسلمانان باید در کنار یکدیگر یک جبهه واحد بر علیه استکبار ایجاد کنند.

طباطبایی ادامه داد: توصیه های رهبر حکیم و فرزانه ما باید آویزه گوش باشد که منشور همیشه ماندگار است، اخیرا رهبری فرمایشات مهمی ابراد فرمودند و آقا فرموند که آمریکا عهدشکن است و ما اعتمادی به او نداریم و آن هایی که گمان می کنند مذاکره با آمریکا به نفع ماست اشتباه می کنند بلکه به ضرر ماست.

وی خاطرنشان کرد: ما باید دشمن و شرایط را بشناسیم و دنباله روی خط رهبری باشیم که مانند جدش سیدالشهداء(ع) علم مبارزه را بر دوش گرفته و در برابر استکبار ایستاده است.

لازم به ذکر است مسیر راهپیمایی در کاشمر از چهار راه شهید بهبودی در خیابان امام خمینی(ره) تا صحن امام زاده حضرت حمزه بن موسی بن جعفر(ع)بودکه با حضور پرشور فرهنگیان ودانش آموزان،حجه الاسلام طباطبایی امام جمعه،فرهادی فرماندارورئیس شورای آموزش وپرورش،سعادتمند مدیرآموزش وپرورش و دیگرمسئولان اجرایی شهرستان واقشار مختلف مردم وبا طنین شعار استکبارستیزی((مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ))با شور خاصی برگزار گردید و در پایان این مراسم بیانیه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی قرائت گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *