مجهزترین کتابخانه کودک در کاشمر راه اندازی می‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر از راه اندازی مجهزترین کتابخانه کودک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا بدیع‌زادگان ظهر امروز، 17آبان‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه ها که با حضور فرماندار در محل کتابخانه امام علی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه، 13 باب کتابخانه کودک در سطح استان خراسان‌رضوی برای تجهیز کامل انتخاب شده که یکی از آنها بخش کودک کتابخانه امام علی(ع) است، اظهار کرد: این کتابخانه‌ها در سطح استانداردهای بین المللی احداث و تجهیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتابخانه امام علی(ع) از سال 80 در کاشمر تاسیس شده است، گفت: محل این کتابخانه در گذشته غسالخانه بوده است.

بدیع‌زادگان با اشاره به اینکه بعد از تبدیل شدن این محل به کتابخانه تا سال 92 از وضعیت خوبی برخوردار نبود، افزود: با تغییر فضایی که در این محل با کمک شهرداری اجرا شد، موجب گردید تعداد اعضاء کتابخانه از 120 عضو در سال 92 به 880 نفر افزایش یابد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه این تنها کتابخانه در استان است که در طی 2.5 سال سه درجه ارتقاء پیدا کرده است، افزود: اکنون کتابخانه امام علی(ع) غرب شهر را به خوبی پوشش می‌دهد.

بدیع‌زادگان عنوان کرد: تا زمانی که کتاب در بین روسای ادارات غریب باشد از سایر مردم نمی شود انتظاری داشت، در این میان، آمادگی داریم اگر در اتوبوس و برخی تاکسی‌ها سازه‌ای برای گذاشتن کتاب فراهم شود، منابع مورد نیاز را تهیه کنیم.

تاکید بر ترویج کتاب جیبی در سطح جامعه

در ادامه محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک عامل توسعه در دنیا مورد تاکید و تجربه موفق بشری است، گفت: اگر می‌خواهیم کشورمان به توسعه واقعی برسد باید فرهنگ کتابخوانی به عنوان عامل توسعه مدنظر همه باشد.

وی با اشاره به اینکه هرچند فرهنگ مجازی زندگی همه افراد را در دنیا تحت تاثیر قرار داده اما آموزش چهره به چهره و مطالعه ای که با نوشتار و تفکر درگیر باشد جزء مهمترین عناصر یادگیری است، نرخ مطالعه در شهرستان را قابل قبول دانست و افزود: یکی از جلساتی که هرچه برای بهتر برگزار شدن آن تلاش کنیم در فرهنگ شهرستان اثرگذاری بیشتری دارد جلسات انجمن کتابخانه ها است.

فرهادی با اعلام اینکه اگر آسیب شناسی شهرستان صورت گیرد کاشمر از سلامت روانی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: نرخ بالایی مطالعه به ارتقاء فرهنگ عمومی کمک کرده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه در شورای اداری آمادگی داریم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حد یک ربع برای معرفی کتاب وقت اختصاص دهیم، بر ترویج فرهنگ کتاب جیبی در سطح جامعه و به خصوص مسئولان تاکید و عنوان کرد: آمادگی داریم در جلسه شورای اداری شهرستان یکی از اعضاء انجمن کتابخانه ها در خصوص وضعیت کتابخانه های شهرستان توضیحاتی ارائه دهد.

سهم کتابخانه‌های کاشمر از نیم‌درصد صرف تجملات ساختمان‌های چند طبقه می‌شود

در ادامه جعفر سلیمانی، شهردار کاشمر با بیان اینکه وزارت کشور از سرجمع اعتبارات شهرداری کاشمر کم می‌کند و به نهاد کتابخانه ها می‌دهد اما به کاشمر نمی رسد، گفت:  متاسفانه این اعتبار خرج تجملات ساختمان‌های چند طبقه می شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان کم بضاعت برای تهیه کتاب های کنکور با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: در سال قبل مبلغی از محل انجمن خیرین کتاب خانه ساز در جهت تهیه کتاب کنکور برای دانش آموزان بی بضاعت مصوب شد اما کتاب ها به دست دانش آموزان نرسید.

سلیمانی با اعلام اینکه پیشنهاد می‌دهیم کتاب ها به کتابخانه های مختلف مدارس متوسطه اختصاص یابد،عنوان کرد: برخی خانواده ها توان خریدن کتاب کنکور و یا پرداخت حق عضویت برای فرزندان خود را ندارند.

شهردار کاشمر اظهار کرد: آمادگی داریم مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید کتاب های کنکور جهت مدارس متوسط اختصاص دهیم.

در پایان مقرر شد سه نفر از اعضاء انجمن کتابخانه ها راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی را با مدل بومی در جلسه بعد ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *