تسریع در روند اجرای باند دوم کاشمر ـ شادمهر مهم‌ترین مطالبه کاشمری‌ها

فرماندار کاشمر تسریع در روند اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر را مهم‌ترین خواسته مسوولان و مردم این شهرستان دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدحسن فرهادی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در بیت امام‌جمعه کاشمر اظهار داشت: با توجه به آمار بالای تردد زائران و مسافران حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) از این جاده، موضوع اجرای باند دوم کاشمر-شادمهر که از مصوبات دولت نهم بود و 10 سالی در انتظار مجوز کمیسیون 215 برای اختصاص اعتبار ملی قرار دارد را به‌عنوان اولویت و خواسته مردم کاشمر مطرح می‌کنیم.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با فراهم کردن فضا و امکانات مطلوب، از ظرفیت خوبی برای میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران برخوردار است ابراز داشت: کارهای فرهنگی به دلیل اینکه به‌مرور در جامعه ایجاد می‌شود ماندگار می‌شوند و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس با اقدامات فرهنگی خوبی در این راه تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
فرماندار کاشمر با اشاره به شخصیت و بینش آیت‌الله مدرس در مقابله با دیکتاتوری رضاخانی و زورگویی‌های رژیم شاه افزود: اگرچه رضاخان در آن سال‌ها به دلیل عدم تحمل از صحبت‌ها و نطق‌های آتشین شهید مدرس با به شهادت رساندنش دست به حذف یک انسان منتقد و مبارز کرد اما امروز باگذشت نزدیک به 8 دهه از شهادت این مجاهد مبارز، روحیه آزادگی و دلسوزی آن‌یک الگو برای نمایندگان ملت است.
وی با بیان اینکه مزار شهید آیت‌الله مدرس با همکاری مردم و همت والای آستان قدس رضوی به زیارتگاه باشکوه و ملجأ امنی برای دوستداران و علاقه‌مندان به این شهید راه حق و حقیقت تبدیل‌شده است خاطرنشان کرد: داشتن روحیه حریت، آزادی‌خواهی و ایران‌دوستی باعث شد مردم تهران آیت‌الله مدرس را به‌عنوان نماینده راهی مجلس شورای ملی کنند تا از حقوق ملت در برابر دیکتاتوری رضاخان دفاع کند.
فرهادی برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از شخصیت شهید مدرس را در حقیقت انجام یک کار تربیتی در کشور دانست و یادآور شد: برگزاری چنین محافلی بیانگر قدردانی مردم از تلاش و فعالیت‌های خادمان صادقی است که حاضر شدند در راه منویات مردم جان خود را فدا کنند؛ لذا بایستی نگاه و هدف مسؤولان شهرستان عرضه فرهنگ مردم‌سالاری متین دینی باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در روز دهم آذرماه بیانگر این است که سایر جوامع بدانند قدردانی از نیکان در کشور ما یک فرهنگ است افزود: از همه مردم و مسؤولان شهرستان دعوت می‌کنم در این روز به‌عنوان رسالت روشنفکری و فرهنگی و یک ایرانی آگاه ادای وظیفه کنند.
فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه نگاه سیاسی و نظریه شهید مدرس به شعار انقلاب تبدیل شد تصریح کرد: عنوان موازنه منفی «نه شرقی و نه غربی» عمده اختلاف با دستگاه حاکم وقت بود که رژیم دیکتاتوری پهلوی تن به این استقلال‌طلبی ملت نداد و آن شرایط را در کشور ایجاد کرد.
فرهادی با تأکید بر اینکه تمامی مجموعه‌های اداری و نهادهای دولتی با امکانات و ظرفیت‌هایی که دارند باید در خدمت مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس باشند گفت: هدف اصلی ما ارتقای یادگیری سیاسی کشور است، به همین جهت با توجه به تقارن مراسم بزرگداشت شهید مدرس با دهه پایانی صفر به جامعه پیام جدیدی بدهیم که نگاه ما به شهید مدرس، نگاه احترام به علم و سیاست‌مداران پاک‌نهاد کشور است و هر فردی در عالم سیاسی کشور این‌گونه مردم را دوست داشته باشد و حاضر باشد جان خودش را فدا کند برای ملت ایران قابل‌احترام و ارزش است.
وی با بیان اینکه شهید مدرس جزو انسان‌های آزاده و خستگی‌ناپذیری بود که هیچ‌گاه در برابر ناملایمات رضاخانی که منجر به دستگیری، تبعید و زندانی کردن شد مأیوس نشد اظهار داشت: امیدواریم مراسم بزرگداشت این سید جلیل‌القدر همچون سنوات گذشته با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اداری و نهادهای دولتی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم آبرومندانه و درخور شأن و شخصیت شهید مدرس برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *