بالاترین سرانه تخت آی‌.سی.یو با 28 تخت در کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه کاشمر با دارا بودن 28 تخت آی.سی.یو بالاترین سرانه تخت را در این حوزه دارد، از مراجعه 25 هزار نفر به کلینیک تخصصی با تعرفه دولتی در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدجواد یزدانی در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: بحث بهداشت و درمان در دولت یازدهم از جایگاه خاصی برخوردار شده است به‌طوری‌که با اولویت قرار گرفتن این حوزه در سطح کشور، خدمات قابل‌توجهی در دو سال اخیر انجام‌شده و هم‌اکنون نیز در راستای طرح تحول سلامت احداث سه پروژه بزرگ درمانی در حوزه عمرانی این شهرستان در دست انجام است.
وی با اشاره به مشکل محدودیت فضایی زایشگاه در کاشمر و ارائه خدمات به تعداد بسیار در فضای محدود،‌ گفت: خوشبختانه با پی گیری‌های انجام‌شده مجوز ساخت بلوک زایمانی با 2 هزار مترمربع زیربنا که جزو بزرگ‌ترین بلوک‌های زایمانی در کشور است اخذشده و هم‌اکنون در دست اجراست و امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی این بلوک با 17 واحد و ارائه خدمات به صورت فردی شاهد رضایتمندی مراجعه‌کنندگان باشیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه در راستای اجرای تحول سلامت، پزشکان اجازه تأسیس مطب را نداشتند و بر اساس قانون می‌بایست دوره‌های طرح را در اماکن دولتی خدمات دهند افزود: خوشبختانه با اجرایی شدن این قانون دغدغه شهرستان در خصوص کلینیک‌های تخصصی و حضور متخصصان برطرف شد، به‌طوری‌که در دو سال اخیر خدمات خوبی به اقشار ضعیف جامعه ارائه شد.
یزدانی با بیان اینکه با استقرار سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل و جذب نیروی متخصص سال گذشته بالغ‌بر 20 هزار مورد سونوگرافی در این مجموعه انجام‌شده است خاطرنشان کرد: این خدمت با تعرفه دولتی 10 تا 15 هزار تومان انجام‌شده است و این در حالی است که تعرفه بخش خصوصی برای انجام سونوگرافی حدود 100 هزار تومان است.
وی با اشاره به نصب دستگاه سونوگرافی در بیمارستان شهید مدرس و جذب نیروی متخصص در سال جاری یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم با فعال شدن واحد سونوگرافی بیمارستان شهید مدرس در ماه‌های اخیر تعداد سونوگرافی در دو بیمارستان کاشمر برای سال 95 بالغ‌بر 30 هزار مورد شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فاطمه الزهرا (س) به همت خیر نیک‌اندیش از طریق وقف یک باب منزل مسکونی در بهترین نقطه شهر و ویزیت پزشکان متخصص با تعرفه دولتی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 25 هزار مراجعه‌کننده به این درمانگاه داشتیم که عمده آنان از اقشار ضعیف جامعه بودند که پیش‌ازاین در بسیاری از موارد به دلیل هزینه‌های زیاد ویزیت و به لحاظ ناتوانی مالی مراجعه نمی‌کردند اما امروز خوشحالیم که مراجعه‌کنندگان به این درمانگاه علاوه بر مردم کاشمر، از شهرهای بجستان، تربت‌حیدریه، طبس، بردسکن و خلیل‌آباد هستند.
یزدانی با اشاره به سرگردانی بیماران سرطانی برای دریافت برخی خدمات سرپایی تأکید کرد: در این راستا نیز مجوز احداث مرکز شیمی‌درمانی در بیمارستان شهید مدرس اخذ شد و امیدواریم تا پایان سال این مجموعه تکمیل و پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان باشد.
وی با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های بی‌شائبه خیرین به حوزه سلامت کاشمر گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال بخش آی.سی.یو بیمارستان را به همت خیرین احداث و با هزینه یک میلیارد تومانی از سوی وزارت بهداشت تجهیز شد به‌طوری‌که کاشمر با داشتن 16 تخت آی.سی.یو در بخش بالغین و 12 تخت آی.سی.یو در بخش نوزادان دارای بالاترین سرانه تخت آی.سی.یو است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه علاوه بر کمک‌های خیرین به حوزه سلامت، در دو سال اخیر تجهیزات موردنیاز مراکز درمانی و بهداشتی کاشمر به ارزش 4 میلیارد تومان وارد شهرستان شده است و خوشبختانه امروز جایگاه مطلوبی در این حوزه داریم افزود: اخیراً مجوز تأسیس ام آر آی به شهرستان داده شده است که امیدواریم هر چه زودتر دستگاه ام آر آی وارد شهرستان شود تا شهروندان مجبور نباشند برای دریافت این خدمت به شهرستان‌های هم‌جوار و یا مرکز استان مراجعه کنند.
یزدانی با بیان اینکه دستگاه سی‌تی‌اسکن کاشمر در حال فرسودگی است و در این راستا مجوز یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید را دریافت کردیم ابراز داشت: تمام سعی و تلاش مجموعه بهداشت و درمان کاشمر تأمین تجهیزات و امکانات پزشکی مختلف در شهرستان است تا از رفت‌وآمدهای مردم و تحمیل هزینه‌های اضافی درمان جلوگیری کند.
وی با اشاره به ورود 27 متخصص از سال گذشته به شهرستان جهت ارائه خدمت به مردم منطقه یادآور شد: عمده مشکل شهرستان به دلیل آمار تصادفات بالا نبود متخصص جراح مغز و اعصاب بود که خوشبختانه با حضور پزشک مربوطه در روزهای اخیر در شهرستان تاکنون 2 عمل موفقیت‌آمیز مغز در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر انجام شد.
گزارش فارس حاکی است در این جلسه که رئیس مرکز بهداشت و روسای بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل (ع) حضور داشتند درخواست‌هایی در زمینه اختصاص مکانی برای اسکان پزشکان متخصص، بهسازی پیاده‌رو مقابل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، کمک به تخصیص زمین برای احداث مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهر، برگزاری مراسم اولین سالگرد جوان‌ترین متخصص جراح مغز و اعصاب کشور که سال گذشته در سانحه رانندگی در محور کاشمر جان باخت، تعیین تکلیف وضعیت سردخانه نگهداری اموات، حل مشکل پارکینگ در مقابل بیمارستان شهید مدرس به دلیل کم‌عرض بودن خیابان، کمک به ساخت نمازخانه در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، و جلوگیری از دفن اموات در زیارتگاه‌های کاشمر از سوی متولیان بهداشتی و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *