به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مراسم افتتاحیه اکران آثار برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز درمحل سالن آمفی تئاتر پرفسور شمس شریعت تربقان دانشگاه پیام نور کاشمر اجراشد.
مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه کاشمر نخستین شهرستان در کشور است که اکران آثار برگزیده جشنواره بین المللی فیلم سبز در آن اجرا می شود، به ایراد سخنرانی پرداخت.
حمید صالحی ضمن تشکر و قدردانی از کسانی که اکران آثار برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز را دراین شهرستان احیا کردند، گفت:به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با بیان هنری آثار ارزشمند برتر و توسعه آگاهی مردم این ویژه برنامه برگزارمی شود.
او با اشاره به اینکه فیلم های اکران شده جشنواره پیام های آموزشی به همراه دارد، افزود:حفظ محیط زیست با مشارکت تیمی مردم و مسوولان اجرایی ممکن است که نیاز به اطلاع رسانی و آموزش است.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:دولت تدبیر و امید به مسائل محیط زیست توجه ویژه دارد و در چند سال اخیر در راستای حفظ و حراست از محیط زیست اقدامات موثری انجام داده است.
مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی، اظهارداشت:امید است با استقبال  مردم شهرستان کاشمر و دیار ترشیز کهن در بازدید از این فیلم ها بتوان گام مهمی در راستای فرهنگ سازی محیط زیست برداشت.
بعد از مراسم افتتاحیه،فیلم کوتاه نجس به کارگردانی بهمن و بهرام ارک به نمایش گذاشته شد.
این جشنواره از نوزدهم تا بیست و یکم آبان از ساعت ساعت ۱۷الی ۲۰ به صورت رایگان در محل سالن آمفی تئاتر پرفسور شمس شریعت تربقان دانشگاه پیام نور کاشمر برگزار می شود.