آغاز برداشت زعفران در سطح 6500 هکتار از اراضی شهرستان کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: محصول زعفران در 1800 هکتار اراضی کشاورزی بخش کوهسرخ و 4700 هکتار اراضی بخش مرکزی کاشمر کشت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با کاشمربصیراظهار داشت: 6500 هکتار از اراضی شهرستان کاشمر زیر کشت محصول زعفران می باشد که 1800 هکتار آن در بخش کوهسرخ و 4700 هکتار در بخش مرکزی واقع شده است.
وی افزود: برداشت محصول از 1800 هکتار زعفران با عملکرد 4 کیلوگرم در هکتار در بخش کوهسرخ پایان یافته  و برداشت از 4700 هکتار زعفران با پیش بینی عملکرد 5/3 کیلوگرم در هکتار از اراضی بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: آغاز برداشت گل زعفران به دلیل سردسیر بودن منطقه کوهسرخ از اواخر مهر ماه آغاز گردید و روزهای پایانی خود را سپری می کند و کار برداشت زعفران در بخش مرکزی کاشمر نیز تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .
موسوی خاطرنشان کرد: تولید زعفران و  عملکرد در هکتار در بخش کوهسرخ و مرکزی نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و پیش بینی می شود امسال از سطح 6500 هکتار از اراضی زعفران شهرستان کاشمر به میزان 23.5 تن سرگل زعفران با کیفیت مطلوب برداشت شود.
وی در پایان تصریح کرد: توسعه و گسترش کشت زعفران با توجه به سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت های کم آب طلب با توجیه اقتصادی بالا از چند سال گذشته در دستور کار این شهرستان بوده و با توصیه کشت طرح مزارع آرمانی و برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های فرآوری بهداشتی زعفران، درصدد بالا بردن کیفیت محصول و عملکرد آن در واحد سطح هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *