کمک هشت میلیارد ریالی مردم به کمیته امداد کاشمر

سید سعید عبدالله زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در 6 ماه اول امسال میزان کمکهای جمع آوری شده در بخش مشارکتهای مردمی از 20 هزار صندوق صدقات مبلغ یک میلیارد و 330 میلیون ریال بوده و در سایر بخش ها نیز این مشارکتها به سه میلیارد و 848 میلیون ریال می رسد.
وی افزود: در بخش کمک وجوهات امانی نیز از جمله زکات و کفاره مبلغ چهار میلیارد و 800 میلیون ریال جمع آوری شده است.
وی خاطر نشان کرد: مهم ترین مشکل این نهاد مراجعه تعداد بسیار نیازمندان و کمبود اعتبارات است از این رو نیاز به کمک بیشتر خیرین داریم.
عبدالله زاده گفت: هم اکنون 107 نفر در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند و از ابتدای امسال 46 کمک هزینه 20 میلیون ریالی جهیزیه پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح محسنین نیز که مربوط به حمایت از بیماران و از کارافتادگان است تاکنون 99 خانوار زیرپوشش قرار گرفته و چندین برابر این تعداد در نوبت جذب حامی قرار دارند.
وی افزود: در مدت مزبور در اجرای طرحهای خودکفایی مددجویان از محل اعتبارات امداد مبلغ یک میلیارد و 345 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 24 نفر و از طریق سیستم بانکی 6 میلیارد و 295 میلیون ریال به 67 نفر تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به کاریابی برای 36 نفر و معرفی و اشتغال به کارآنها در واحدهای تولیدی توسط این نهاد اظهار کرد: در مجموع طی 6 ماه اول امسال برای 127 نفر از مددجویان زیرپوشش اشتغالزایی شده است.
مدیرکمیته امداد کاشمر ادامه داد: در ارتباط با مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان در این مدت 604 میلیون ریال در قالب تسهیلات بلاعوض بنیاد و سه میلیارد و 535 میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی به 27 خانوار زیرپوشش پرداخت شده است.
بیش از هفت هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *