وعده کتابخانه نابینایان در کاشمر محقق نشد

به رغم اینکه رییس کتابخانه‌های عمومی کاشمر قول راه‌اندازی کتابخانه نابینایان را در اردیبهشت ماه امسال با تمامی تجهیزات داده بود، اما تاکنون این  وعده محقق نشده است.

محمدرضا بدیع‌زادگان، رییس کتابخانه عمومی کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در منطقه ترشیز و منطقه پنج خراسان‌رضوی که شامل شهرهای گناباد، بجستان، مه ولات، بردسکن و خلیل آباد می‌شود، هیچ‌گونه کتابخانه ای برای نابینایان وجود ندارد، اظهار کرد: به رغم اینکه مقرر شده بود شهرداری کاشمر مکانی را برای راه‌اندازی انجمن نابینایان در اختیار قرار دهد، اما تاکنون این وعده محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود این فضا در کنار کتابخانه امام علی(ع) در اختیار ما قرار گیرد، تصریح کرد: اگر این فضا در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد، در کمتر از سه ماه تجهیز و راه‌اندازی خواهیم کرد.

بدیع‌زادگان با اعلام اینکه با وضعیت موجود، متاسفانه معلوم نیست این ساختمان در اختیار ما قرار بگیرد یا خیر، به همین جهت باید به دنبال مکان مناسب دیگری باشیم، گفت: برای دریافت مجوز راه اندازی کتابخانه نابینایان حداقل باید 60 متر فضا در اختیار داشته باشیم.

رییس کتابخانه عمومی کاشمر با بیان اینکه هرچند بسیاری از نابینایان از استعدادهای خوبی برخوردار هستند اما از بسیاری امکانات در این شهر محروم هستند، عنوان کرد: امیدواریم این کتابخانه با همکاری شهرداری هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار اداره بهزیستی این شهرستان در منطقه کاشمر 300 نابینا شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: اگر این کتابخانه در این شهر راه‌اندازی شود، کاشمر در استان، سومین شهرستانی خواهد بود که دارای کتابخانه نابینایان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *