65 درصد نانوایی‌ها کاشمر در سطح شهر فعالیت دارند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از فعالیت 65درصد نانوایی‌های کاشمر در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سعید ایمانی در همایش روز ملی نان که با حضور فرماندار، متصدیان نانوایی ها و روسای اتحادیه های مختلف، شب گذشته، در حسینیه ولی عصر(عج) برگزار شد، با بیان اینکه اکثر نانوایان در روستاها کشاورز هستند، اظهار کرد: شهرستان کاشمر با جمعیت بیش از 157 هزار نفر ماهیانه هزار تن سرانه آرد دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 150 نانوایی در شهرستان کاشمر فعالیت دارند، اظهار کرد: 65 درصد نانوایی ها در سطح شهر و باقی در روستاها و مراکز بخش ها فعالیت می کنند.

ایمانی با اشاره به اینکه از این تعداد نانوایی، 660 تن آرد در نانوایی‌های شهری و 340 تن در نانوایی‌هایی روستایی و 108 تن آرد خام روستایی مصرف میشود، گفت: در شش ماهه اخیر 458 مورد سرکشی از نانوایی ها انجام شده که در این تعداد بازرسی 20 واحد با ارزش ریالی 36 میلیون 610 ریال به تعزیزات حکومتی معرفی شدند.

افزایش قیمت نان در قبال کیفیت مطلوب خواهد بود

در ادامه، محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر خطاب به نانوایان گفت: اگر انتظار دارید قیمت نان افزایش پیدا کند باید ابتدا کیفیت آن مطلوب شده و ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه نانوایان یکی از مهترین اقشاری هستند که در جهت آرامش مردم و تامین غذای سلام برای آحاد جامعه تلاش می کنند، گفت: بدون شک اگر یک روز نان در سفره مردم نباشد جامعه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه اگر کارشناسان نان و گندم را به عنوان محصول استراتژی اعلام می‌کنند چون نقش کلیدی مواد غذایی این چنینی را در زندگی مردم لمس کرده اند، افزود: اگر متخصصین تغذیه و مسئولان جهاد کشاورزی و سایر ادارات به کمک مردم نیایند کیفیت این محصول خدادادی به گونه ای می شود که گلایه های مردم را در بر خواهد داشت.

فرهادی با اعلام اینکه اگر نوع تغذیه در خانواده‌ها تغییر کرده و نان از بسیاری سفره‌ها حذف شده به دلیل کیفیت نامطلوب آن است، اظهار کرد: به دلیل ایراداتی که در قوانین وجود دارد مشکلاتی برای نانوایان به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در قوانین کارگر، کارفرما و منابع باید با هم دیده شود، بر افزایش و بهبود کیفیت آرد توسط مسئولان کارخانه آرد شهرستان تاکید کرد و گفت: باید آرد خوبی در اختیار نانوایان قرار گیرد.

فرهادی با اعلام اینکه اگر در کیفیت نان رضایت‌مندی جامعه جلب نشود، نباید توقع داشت به راحتی نرخ متعارف و عادلانه برای نان در نظر گرفته شود، بیان کرد: باید در خصوص دلایل بی کیفیت بودن نان کار کارشناسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قوانین تغییر نکند نانوایی‌ها دچار مشکلات بیشتری خواهند بود، گفت: باید شغل نانوا نیز به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شوند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه بحمدالله بسیاری از اهالی مجلی از فهم بالایی برخوردار هستند و مصالح ملی کشور را درک می کنند، عنوان کرد: برخی از مجلسیان برخلاف گذشته دیگر با دولت سرجنگ ندارند و در جهت تغییر قوانین ناقص تلاش می کنند.

وی با اعلام اینکه برخی مشکلات در خود شهرستان و برخی در استان و کشور قابل حل است، افزود: اگر غفلت کنیم و در جامعه به یکدیگر آسیب برسانیم، این رفتارها در جامعه تسری پیدا کرده و همه ضرر می کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه اگر رابطه کارگر و کارفرما در نانوایی اصلاح نشود نانوایی تعطیل و بسیاری از خانواده ها دچار مشکل خواهند شد، عنوان کرد: باید با وحدت دولت را در رسیدن به اهداف خود یاری داد.

وی با بیان اینکه هر چقدر کیفیت نان افزایش یابد در ارتقاء نرخ با دید بازتری عمل خواهیم کرد، خطاب به کسانی که از روغن‌های نامطلوب استفاده می‌کنند، گفت: این افراد باید شیوه های پخت نان خود را تغییر دهند، بدون شک اگر کیفیت نان ارتقاء یابد، نان‌های فله‌ای که یک آسیب است به صورت طبیعی جمع خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *