80درصد کتاب‎ها در کتابخانه‎های مدارس کاشمر غیرقابل استفاده هستند

رابط آموزش و پرورش کاشمر با خیرین در حوزه کتاب گفت: متاسفانه اکنون 80درصد کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس کاشمر قدیمی و غیرقابل استفاده هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حسین افشاری امروز، 24آبان‌ماه هم‌زمان با آغاز هفته کتاب در آیین به صدا در آوردن زنگ کتاب که در مدرسه شهیدمطهری برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون در کتابخانه‌های مدارس شهرستان، 60هزار عنوان کتاب موجود است، اظهار کرد: نذر در عرصه کتابخوانی می‌تواند زمینه اعتلا و بالندگی جامعه را فراهم نماید.

وی در این مراسم با اهدای 5000 جلد کتاب به کتابخانه مدارس این شهرستان ادامه داد: در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی برای دومین سال اقدام به نذر فرهنگی کرده‌ام.

در این مراسم ایرج سعادتمند، رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر طی سخنانی با بیان اینکه در مدارس کاشمر ساعت دوم چهارشنبه هر هفته به معرفی کتاب اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد: این برنامه زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش آموزان فراهم نماید.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه اغلب مدارس کاشمر دارای کتابخانه هستند، اما متاسفانه منابع آنها به روز نیستند.

سعادتمند با بیان اینکه امیدواریم نسبت به روز شدن منابع اقدامی اساسی صورت گیرد، به انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و شهرستان پرداخت و تصریح کرد: اگر همه آحاد جامعه به مطالعه روی بیاورند، شاهد پیشرفت در کشور خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: در کاشمر، اکنون 24 هزار دانش آموز در 190 مدرسه، آزمایشگاه، پژوهشسرا و کانون تربیتی توسط دو هزار و 250 معلم مشغول تدریس و تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *