عملیات ساختمانی ۱۵ پروژه بهداشتی در کاشمر آغاز شده است

رییس مرکز بهداشت کاشمر از وضعیت نامناسب و فرسوده ساختمان های بهداشتی در شهر کاشمر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات ساختمانی ۱۵ پروژه بهداشتی در شهرستان کاشمر آغاز شده است.
رییس مرکز بهداشت کاشمر در این رابطه اظهار داشت: علی رغم آنکه خانه ها و مراکز بهداشتی در برخی روستاها بازسازی شده و از وضعیت مناسبی برخوردار است ولی در سطح شهر کاشمر با ساختمان های فرسوده و استیجاری مواجه هستیم.
دکتر مجتبی قائمی افزود: هم اکنون در شهر کاشمر دو مرکز بهداشتی شامل عصمتیه و اباذر داریم که فضای بسیار نامناسب و فرسوده ای دارند و حتی با یک زلزله ضعیف هم آسیب پذیر هستند ضمن اینکه مرکز اباذر، استجاری هم هست.
وی ادامه داد: همچنین در سطح شهر، ۵ پایگاه بهداشتی داریم که به عنوان مثال پایگاه جوادالأئمه ما بسیار فرسوده است و لذا باید بگوییم که ما در شهر هیچ ساختمان بهداشتی که در شأن مردم باشد را نداریم و لذا مجوز ساخت برخی از این پایگاه ها و مراکز را اخذ کرده ایم.
قائمی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر کاشمر باید سه مرکز بسازیم که دارای ۵۰۷ متر زیربنا باشد و در این مراکز پزشک و دندانپزشک پیش بینی می شود که این مراکز باید در منطقه گلستان و شهرک سیدمرتضی(ع)، محدوده خیابان قائم و بلوار ولیعصر(عج) و همچنین مرکز اباذر باشد.
وی در مورد وضعیت خانه ها و مراکز بهداشتی روستاها هم اظهار داشت: علی رغم تصوری که وجود دارد، هم اکنون وضعیت روستاها از شهر بهتر است به گونه ای که در روستا به ازای هر ۷۰۰ نفر جمعیت یک نفر پرسنل داریم ولی در شهر به ازای هر ۲۵۰۰ نفر دارای یک پرسنل هستیم.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: هم اکنون ۴۸ خانه بهداشت روستایی در شهرستان کاشمر داریم که ساختمان های آن ها استاندارد و ضد زلزله می باشد و ساختمان های بالای سی سال هم بازسازی شده است و سه خانه بهداشت جدید را هم در حال ساخت هستیم ضمن اینکه دارای ۱۰ مرکز بهداشت روستایی هستیم که ۸ مورد آن دارای ساختمان های تیپ و استاندارد بوده و دو مورد هم در روستاهای تولا در بخش کوهسرخ و تربقان در بخش مرکزی در حال ساخت هستیم که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
قائمی افزود: همچنین برای ساخت مرکز بهداشتی روستای فرگ، زمین و اعتبار اولیه اخذ شده و عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *