از ظرفیت زیارتگاه شهید مدرس(ره) برای پیشرفت کاشمر چه استفاده ای کردیم؟!

مسئولان کاشمر بخوانند؛

وجود زیارتگاه باشکوه شهید مدرس(ره) در کاشمر و به تبع آن توجه مسئولان ارشد نظام به این شهرستان می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت کاشمر باشد به شرط آنکه مردم و مسئولان شهرستان این هنر را داشته باشند که از این فرصت کم نظیر استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به زودی بار دیگر کاشمر به مناسبت سالروز شهادت آیت ا… سید حسن مدرس(ره) که در زبان اهالی کاشمر به نام «آقای شهید» خوانده می شود، میزبان جمعی از مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی خواهد بود.
گفته می شود امسال خود رییس مجلس به کاشمر سفر می کند تا هفتاد و نهمین سالروز شهادت آیت ا… مدرس(ره) را گرامی بدارد.
این سومین سفر علی لاریجانی در کسوت رییس مجلس به کاشمر است.
و حال یک سؤال: از دو سفر قبلی لاریجانی به کاشمر و از سفرهای سایر مسئولان و رؤسای مجلسی که در گذشته به کاشمر آمده اند، ما چه استفاده ای کرده ایم؟!
آیا توانسته ایم از فرصت حضور آن ها بهره ببریم و امتیازی برای کاشمر بگیریم؟!
درست است که این مسئولان فقط برای شرکت در آیین بزرگداشت شهید مدرس(ره) به کاشمر می آیند ولی آیا در حاشیه این سفر نمی توان برخی نیازهای اساسی کاشمر را مطرح کرد و قول هایی از آن ها گرفت و مساعدت هایی را دریافت کرد؟
هر چه باشد شهرستان کاشمر دومین شهر زیارتی استان است و سالانه پس از مشهد مقدس، بیشترین زائر و مسافر را از اقصی نقاط کشور پذیراست.
این ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری مذهبی نیازمند توجه ویژه مسئولان و ایجاد زیرساخت های لازم است.
وجود زیارتگاه باشکوه شهید مدرس(ره) در کاشمر و به تبع آن توجه مسئولان ارشد نظام به این شهرستان می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت کاشمر باشد به شرط آنکه مردم و مسئولان شهرستان این هنر را داشته باشند که از این فرصت کم نظیر استفاده کنند.
از یاد نبریم که کاشمر میزبان شهید مدرس(ره)، الگو و اسوه نمایندگان مجلس است. میزبان بزرگمردی که سالروز شهادت او در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و لذا مجلس و مجلسیان به عنوان متولیان اصلی موضوع، باید خود را نسبت به وضعیت شهرستان کاشمر به عنوان زیارتگاه شخصیتی که نماد یک نماینده مجلس در طراز جمهوری اسلامی است، متعهد ببینند و احساس وظیفه کنند که نسبت به این شهرستان، بی تفاوت نباشند.
باید این باور را به رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتقل کرد و از آن ها خواست که به وظیفه خود در قبال شهید مدرس(ره) و شهری که میزبان آن شخصیت گرانقدر می باشد عمل کنند.
منظور ما این است که مسئولان کاشمر باید تلاش کنند و از فرصت کم نظیر وجود زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) در این شهر بهره ببرند.
البته شنیده شده که قرار است در سفر آتی رییس مجلس به کاشمر، جلسه ای هم با مسئولان شهرستان برگزار و برخی مشکلات منطقه بررسی شود.
امیدواریم از این جلسه ها نتیجه ای عملی هم نصیب کاشمر بشود.
کاشمر نیازهایی اساسی دارد و شاید یکی از نیازهای اولویت دار این شهرستان، بهبود وضعیت راه های دسترسی به کاشمر است.
درست است که با اقدامات و پیگیری های اخیر، بارقه های امید برای تعریض جاده کاشمر به شادمهر و بهبود این گذرگاه خونین که تا به حال جان خیلی از کاشمری ها را گرفته است به وجود آمده، ولی به نظر می رسد اتمام و تکمیل این پروژه بزرگ نیاز به حمایت اساسی و اختصاص بودجه های کلان توسط مسئولان دارد.
همین موضوع می تواند یکی از مهمترین درخواست ها از رییس مجلس باشد.
باید به رییس مجلس گفت که این جاده در خور شأن شهری که میزبان شهید مدرس(ره) است نیست!
باید مطالبه کرد و از رییس مجلس خواست که برای کاشمر، کاری کند کارستان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *