ورود بالغ‌بر 15 هزار عزادار به امامزاده سیدمرتضی در کاشمر

هم‌زمان با روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) بالغ‌بر 15 هزار عزادار از بخش کوهسرخ و شهرهای اطراف در قالب دسته‌جات عزاداری به بقعه متبرکه امامزاده سید مرتضی(ع) برادر امام رضا(ع) وارد شدند.

در همین خصوص، رضا رمضانی بخشدار کوهسرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین علی بن موسی‌الرضا(ع)، گفت: چندین سال است که در این روز جمعیت بسیاری با پای پیاده از روستاهای مختلف بخش کوهسرخ عازم کاشمر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال کاروان 2500 نفری اهالی بخش کوهسرخ حرکت خود را از بامداد امروز به سمت بقعه متبرکه سید مرتضی(ع) در شهر کاشمر آغاز کرده بودند، افزود: اکثر زائران از روستاهای ایور، مکی، کوشه، دهمیان و شهر ریوش هستند.

رمضانی با اعلام اینکه 80درصد افرادی که امروز از کوهسرخ با پای پیاده به کاشمر آمده‌اند را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: عزادارن اهل‌بیت(ع) برای رسیدن به بقاع متبرکه کاشمر مسیری بالغ‌بر 35 کیلومتر را پیموده‌اند و تمهیدات خوبی به لحاظ ترافیکی و امنیتی در طی مسیر اتخاذ شده است.

بخشدار کوهسرخ با اعلام اینکه در طول مسیر برنامه‌های فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه اجرا شده است، عنوان کرد: بیش از 10 سال است که این پیاده‌روی توسط اهالی بخش کوهسرخ انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *