صعود سراسری کوهنوردان خراسان رضوی به قله 2200 متری «تک 2» در کاشمر برگزار می شود


رییس هیأت کوهنوردی کاشمر از اجرای برنامه صعود سراسری کوهنوردان استان خراسان رضوی به قله 2200 متری تک دو در ارتفاعات شمال کاشمر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وطنی باف رییس هیأت کوهنوردی کاشمر که با حضور در جلسه شورای شهر در ارتباط با مقدمات برگزاری صعود سراسری کوهنوردان خراسان رضوی در کاشمر توضیح می داد گفت: این برنامه در واقع یک رویداد بزرگ ورزشی به حساب می آید که برای اولین بار شهرستان کاشمر میزبانی آن را بر عهده گرفته است.
وی افزود: هر ساله دو بار در فصل تابستان همزمان با هفته دولت و فصل زمستان همزمان با دهه فجر صعود سراسری کوهنوردان استان برگزار می شود که بر اساس برنامه ریزی ها و درخواستی که به هیأت کوهنوردی استان ارائه شده است برنامه صعود سراسری دهه فجر سال جاری به میزبانی شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد.
رییس هیأت کوهنوردی کاشمر ادامه داد: در این برنامه حدود 300 کوهنورد از سراسر استان خراسان رضوی شرکت خواهند کرد و دو روز در شهرستان کاشمر مهمان ما خواهند بود.
وطنی باف خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در صعود سراسری در مدت حضور خود در کاشمر از اماکن تاریخی و به ویژه زیارتگاه های کاشمر بازدید به عمل خواهند آورد و این برنامه در معرفی بیشتر قابلیت ها و فرهنگ و تاریخ کاشمر مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه با ادارات و نهادهای مختلف کاشمر برای اجرای این برنامه رایزنی شده است اظهار داشت: جهت تأمین هزینه های اجرای این برنامه ورزشی نیاز به همراهی و مساعدت شورای شهر و شهرداری کاشمر داریم و امیدواریم شورای شهر مانند همیشه از ورزشکاران و برنامه های ورزشی حمایت کند.
رییس هیأت کوهنوردی کاشمر با اشاره به فعالیت های این هیأت اظهار داشت: ما در شهرستان کاشمر، کوهنوردان بسیار خوب و توانمندی داریم که حتی در مواقع بروز برخی حوادث، نهادهایی مانند هلال احمر از توانمندی این کوهنوردان استفاده می کنند.
وطنی باف خواستار توجه ویژه مسئولان به ورزشکاران و به ویژه کوهنوردان شهرستان شد.
دلاوری دبیر هیأت کوهنوردی کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای میزبانی شهرستان کاشمر از صعود سراسری کوهنوردان استان اظهار داشت: هیأت کوهنوردی استان ملاک های مشخصی برای تعیین قله مورد نظر داشته است که بر اساس بررسی های انجام شده به این جمع بندی رسیدیم که قله تک دو در ارتفاعات شمال کاشمر، از شرایط لازم برای اجرای این برنامه برخوردار می باشد.
وی افزود: قله تک دو در مسافت 15 کیلومتری کاشمر واقع شده و دارای موقعیت خاص و چشم اندازی بی نظیر است که از مسیرهای مختلف قابل صعود می باشد.
دبیر هیأت کوهنوردی کاشمر ادامه داد: مجموعه هیأت کوهنوردی کاشمر 12 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و هر هفته روزهای جمعه برنامه کوهپیمایی عمومی را برگزار می کند ضمن اینکه در سایر برنامه های فرهنگی مانند پاکسازی طبیعت نیز فعالیت دارد.
دلاوری خاطرنشان کرد: برنامه صعود سراسری، سقف آرزوهای هیأت کوهنوردی کاشمر محسوب می شود و امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان بتوانیم این برنامه را به صورت موفقیت آمیز برگزار کنیم.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد بررسی های لازم برای نحوه و میزان حمایت شورا و شهرداری کاشمر از اجرای این برنامه ورزشی در جلسه هفته آینده شورای شهر مطرح و تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *