اهدای 114 برگ نامه و سند تاریخی به موزه آثار و اسناد شهید مدرس(ره) در کاشمر

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس (ره) از اهدای 114 برگ نامه و سند به موزه آثار و اسناد شهید زنده تاریخ در این شهرستان خبر داد.

محمد یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کاشمر، اظهار داشت: مهدی اشرفی جوان کاشمری و کارمند اداره آب و فاضلاب شهری این شهرستان تعداد 114 برگ سند و نامه مربوط به سال‌های 1305 تا 1340 هجری شمسی را به موزه آثار و اسناد شهید مدرس اهدا کرد.
وی تصریح کرد: محتوا و مضمون این آثار ارائه‌شده عموماً مکاتبات اداری و شخصی، دعوت‌نامه‌های دست‌نویس و تایپی، صورتحساب‌ها، نسخه‌های پزشکی، تلگراف‌ها و اعلامیه است.
مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با تأکید بر این‌که اسناد اهدایی توسط کارشناس تاریخ موزه آثار و اسناد شهید مدرس تأییدشده است خاطرنشان کرد: تعدادی از این اسناد دارای پاکت و تمبر با درج تاریخ‌های شمسی و قمری است که برخی از آن‌ها نیاز به مرمت  و بازسازی دارد.
وی با بیان این‌که این نامه‌ها و اسناد بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم کاشمر است که می‌تواند منبع خوبی برای پژوهشگران و محققین باشد، تصریح کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم با جمع‌آوری اسناد و شناسنامه‌دار کردن آن در کنار آثار و اسناد شهید مدرس در این موزه بتوانیم منبع و مرکزی برای مراجعه محققین و پژوهشگران فراهم کنیم.
یعقوبی با اشاره به اهمیت اسناد ملی و لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به ارائه آثار و اسناد تاریخی به موزه‌ها جهت حفاظت، مراقبت و به نمایش گذاشتن آن افزود: گردآوری اسناد و آثار تاریخی در این موزه می‌تواند به شناسنامه فرهنگی و تاریخی مردم تبدیل شود و پاسدار اندیشه گذشتگان و انتقال آن به آیندگان در جامعه باشد.
وی با بیان این‌که اسناد و آثار تاریخی در حقیقت جزء سرمایه‌های ملی است و نباید افراد آن را به‌عنوان سرمایه شخصی تلقی کنند ابراز داشت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس آمادگی خود را در زمینه دریافت و نگهداری آثار، اسناد و اشیاء تاریخی با درج نام فرد اهداکننده اعلام کرده است.
مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با اشاره به این‌که باگذشت 12 سال از افتتاح موزه آثار و اسناد شهید مدرس در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد هم‌اکنون 200 اثر و اشیاء تاریخی، تصاویر، اسناد، دست‌نوشته‌ها و مکاتبات شهید مدرس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، اظهار داشت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است که سالانه 90 هزار نفر از این مجموعه تاریخی به‌صورت انفرادی و گروهی بازدید می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *