یادواره سردار شهید عاصمی در مشهد و کاشمر برگزار می‌شود‌

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: یادواره بزرگداشت سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید علیرضا عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مشهد و کاشمر برگزار می‌‍شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار اکبر نجاتی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یادواره بزرگداشت سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید علیرضا عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در روزهای چهارشنبه پانزدهم دی ماه 95 در مشهد و در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی و پنجشنبه شانزدهم دی ماه 95 در کاشمر و در مقبره شهید آیت‌الله مدرس برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد بزرگداشت یادواره شهید عاصمی از اسفند ماه سال گذشته در تهران، مشهد و کاشمر تشکیل شد و در این مدت جلساتی با حضور اعضای این ستاد که شامل نمایندگان بنیاد حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا(ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی، هیئت رزمندگان شهدای تخریب خراسان رضوی، شهرداری مشهد و فرهنگسرای پایداری مشهد بودند در 30 نوبت تشکیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در رابطه سخنرانان یادواره شهید عاصمی، خاطرنشان کرد: در این یادواره دو روزه که روز اول آن در مشهد و روز دوم آن در کاشمر برگزار می‌شود از مسئولان و شخصیت‌های کشوری، استانی و شهری دعوت به‌عمل آمده است و از سخنرانان شاخص این یادواره می‌توان از محسن اسماعیلی، عضو شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری و پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نام برد.

نجاتی با بیان اینکه هدف از برگزاری این یادواره معرفی شهید عاصمی به جامعه به‌ویژه نسل جوان است، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مهمترین نیاز امروز جامعه بیش از هرچیز دیگری معرفی سیره شهدا است و می‌خواهیم که با معرفی درست شهید عاصمی الگوی خوبی به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید عاصمی در زمان شهادت فرمانده تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) بود، بیان کرد: شهید عاصمی در طول دوران جنگ برای پیشبرد جنگ و بیرون‌راندن دشمن ده‌ها خلاقیت به یادگار گذاشت و با نبوغ خود بسیاری از معضلات جنگ را پشت‌سر گذاشت و سرانجام در کرمانشاه و در زمانی که در حال خنثی‌سازی مین‌ها و تله‌های دشمن بود، به شهادت رسید.

نجاتی گفت: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع در محل شهادت شهید عاصمی تخصیص یافته تا در جهت معرفی هرچه بیشتر این شهید والامقام در برنامه‌های مختلف به‌ویژه اردوهای راهیان‌نور غرب کشور مورد استفاده قرار بگیرد و معتقدیم که اگر شهید عاصمی می‌بود، امروز یک شهید تهرانی‌مقدم دیگری در این سرزمین بود.

وی با بیان اینکه آثارهای به‌جا مانده از شهید عاصمی سوژه خوبی برای هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری است، افزود: به‌دنبال معرفی شهدای شاخص خراسان هستیم و در این رابطه جلساتی را با حجت‌الاسلام حامد ملکوتی‌تبار، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان‌رضوی داشته‌ایم تا کتب مرتبط با شهید عاصمی به زبان‌های مختلف و با تیراژ بالا به‌چاپ برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی ادامه داد: در یکی از اقدامات صورت گرفته یکی از کتب شهدای خراسان که مرتبط با شهید عبدالحسین برونسی بوده به تیراژ یک میلیون نسخه به زبان عربی به چاپ رسیده و این کتاب در کشورهایی همچون لبنان توزیع شده و در این رابطه آستان قدس رضوی هم سالانه پذیرای بخش زیادی از زائران غیرایرانی امام  رضا(ع) است می‌تواند به‌عنوان یکی از معرفی‌کنندگان این الگوها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *