افتتاح و کلنگ زنی 72 پروژه همزمان با دهه فجر در کاشمر

فرماندار کاشمر از افتتاح و کلنگ زنی 72 پروژه همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمد حسن فرهادی امروز یازدهم بهمن ماه در جلسه شورای اداری که در سالن آب و فاضلاب شهری شهرستان کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر 72  پروژه با اعتبار بالغ بر 45 میلیارد و 777 میلیون تومان آماده افتتاح و کلنگ زنی هستند، افزود: از این تعداد 46 پروژه با اعتبار 22 میلیارد و 651 میلیون تومان در نقاط روستایی است  که حدود 49.5 درصد اعتبارات را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد 26 پروژه با اعتبار 23 میلیارد و 126 میلیون تومان در نقاط شهری است که حدود 50.5 درصد اعتبارات را شامل می شود، عنوان کرد: در مجموع 200 هزار نفر از این پروژه ها برخوردار خواهند شد.

فرهادی با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر 62 پروژه با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد و 151 میلیون تومان افتتاح خواهد شد، بیان کرد: 43 پروژه با اعتبار 22 میلیارد و 94 میلیون تومان در نقاط روستایی شهرستان کاشمر افتتاح می شود که در مجموع 55 درصد اعتبارات را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه 19 پروژه با اعتبار 18 میلیارد و 57 میلیون تومان در نقاط شهری افتتاح خواهند شد، به وضعیت پروژه هایی که کلنگ زنی خواهند شد اشاره کرد و افزود: تعداد کل پروژه های آماده کلنگ زنی 10 پروژه با برآورد اعتبار حدود 5 میلیارد و 626  میلیون تومان است.

فرماندار کاشمر همچنین با اعلام اینکه تعداد سه پروژه آماده کلنگ‌زنی با برآورد اعتبار حدود 558 میلیون تومان در نقاط روستایی است که حدود 10درصد اعتبارات را شامل می شود، گفت: در نقاط شهری هفت پروژه با برآورد اعتبار حدود 5 میلیارد 68 میلیون تومان در نقاط شهری کلنگ زنی می شوند.

وی همچنین افتتاح پروژه گازرسانی به شهر ریوش و روستاهای بختیار، تولی، مکی و علی آباد با اعتبار 7 میلیارد 403 میلیون تومان توسط شرکت گاز، افتتاح پروژه احداث فاز اول پرورش مرغ مادر از مجموعه زنجیره تولید گشت و صنعت صالح با اعتبار 7 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، افتتاح پروژه آسفالت معابر شهری با اعتبار 5 میلیارد تومان توسط شهرداری کاشمر، پروژه آبرسانی مجتمع اوندر با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط آب و فاضلاب روستایی، را از مهمترین پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر دانست.

فرهادی عنوان کرد: پروژه سوله ورزشی با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط دانشگاه پیام نور، پروژه احداث سایت 3G موبایل  همراه اول با اعتبار 2 میلیارد و 115  میلیون تومان توسط اداره مخابرات، پروژه بهسازی ضلع غرب و شمال غرب امامزاده سید مرتضی(ع)با اعتبار 2 میلیارد تومان توسط شهرداری کاشمر، پروژه پیاده‌رو سازی معابر شهری به مساحت 50هزار متر مربع با اعتبار 2 میلیارد تومان توسط شهرداری کاشمر از دیگر پروژه‌هایی خواهد بود که در این دهه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته شاهد افتتاح پروژه مجتمع آموزشی، فرهنگی دانایی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان توسط آموزش و پرورش کوهسرخ، پروژه آبرسانی نامق با اعتبار  یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط بخش آب و فاضلاب روستایی خواهیم بود.

فرماندار کاشمر در ادامه به مهمترین پروژه های آماده کلنگ زنی اشاره کرد و گفت: پروژه مسیل شرقی با برآورد اعتبار حدود 2میلیارد تومان توسط شهرداری کاشمر، پروژه احداث واحدهای تجاری در مجموعه سید مرتضی(ع) با برآورد اعتبار حدود 2 میلیارد تومان توسط شهرداری کاشمر، پروژه توسعه شبکه انتقال استان (OTN) با برآورد اعتبار حدود 650 میلیون تومان توسط اداره مخابرات و پروژه نمازخانه برای آموزشگاه‌های نمونه ایمان، فرزانگان و ابن سینا کسرینه با برآورد اعتبار حدود 380 میلیون تومان توسط آموزش و پرورش کاشمر در دهه مبارک فجر کلنگ زنی خواهند شد.

انقلاب ایران براساس تفکر اسلامی، توحیدی و ضد اسلامی شکل گرفت

در این جلسه امام‌جمعه کاشمر با گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با ماهیت اتفاقی که در ایران افتاد و رسالتی که ما و آیندگان در خصوص انقلاب داریم اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی و یک نهضت دینی و ئیدئولوژیک براساس جهان بینی توحیدی بود که سلطه مستکبرین و استکبار را نفی می کرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی با بیان اینکه هر چند در دنیا انقلاب های بسیاری اتفاق می افتد، اما ماهیت آن‌ها با ماهیت انقلاب اسلامی ایران متفاوت است، افزود: بعضا تغییراتی برای نظام‌های متفاوت اتفاق می افتد که هیچ شباهتی با آنچه در کشور ایران اتفاق می افتد ندارد.

وی با اعلام اینکه آنچه در کشور ایران اتفاق افتاد در دنیا بی نظیر بود به طوریکه مشابه آن را در جهان ندیده ایم، اظهار کرد: کاری که امام راحل انجام داد حرکت دینی، نهضت اعتقادی و شبیه حرکت انبیاء بود.

طباطبایی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی دینی و ضد استکباری دانست و گفت: کسی که تفکر توحیدی را بپذیرد، نمی تواند با تفکر استکباری و کسانی که سلطه گر، جهانخوار و ستم گر هستند کنار بیاید.

امام‌جمعه بیان کرد: انقلاب ایران انقلابی الهی بود که براساس تفکر اسلامی، توحیدی و ضد اسلامی شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *