اولتیماتوم فرماندار کاشمر به اعضای غایب در شورای آموزش و پرورش

اولتیماتوم فرماندار کاشمر به اعضای غایب در شورای آموزش و پرورش

قوانین شورای 23 ساله آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

در شورای آموزش‌وپرورش کاشمر، فرماندار شهرستان به دلیل عدم حضور برخی از مسؤولان به‌عنوان عضو این شورا به آن‌ها اولتیماتوم داد و در ادامه نیز مدیر آموزش و پرورش کاشمر خواستار بازنگری در قوانین این شورای 23 ساله شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش کاشمر؛فرماندار کاشمر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر اظهار داشت: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است و بر اساس قانون دستگاه‌ها موظف هستند علاوه بر کمک معنوی در برنامه‌ریزی‌ها این مجموعه را همراهی کنند.

محمدحسن فرهادی با اشاره به این‌که شورای آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین شوراهایی است که فرماندار به‌عنوان نماینده عالی دولت ریاست آن را بر عهده دارد ابراز داشت: اگرچه شاید به لحاظ اجرایی نتوانیم به کمک آموزش‌وپرورش بیاییم اما باید مطابق بر وظیفه دستگاهی و بر مبنای نیازسنجی آمایش مسائل خاص دستگاه آموزش‌وپرورش را به جامعه عرضه و از مواردی هم که متخصصان در دستگاه تعلیم و تربیت نمی‌توانند انجام دهند سایر دستگاه‌ها ازجمله قوه قانون‌گذاری مملکت به کمکتان بیاید.

وی با بیان این‌که در برخی موارد قوانین در مرحله اجرا به دلیل آرمان‌گرا بودن قابلیت اجرایی ندارند افزود: باید این قوانین بر اساس خواسته و نیازهای آموزش‌وپرورش مبتنی بر واقعیت اصلاح و بازنگری شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به نقش تأثیرگذار مشارکت، بر فعال کردن و راه‌اندازی برخی از کمیته‌های کاربردی در این حوزه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با قدمت بیش از 100 سال به‌عنوان یک دستگاه روان، دارای برنامه‌ریزی و یک بروکراسی مفید است و با یک دستگاه تازه تأسیس متفاوت است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای توانمندی و نکات قوتی است که باید مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گیرد یادآور شد: در این راستا بایستی مهم‌ترین اهداف بار دیگر در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش به‌صورت بومی‌سازی تعریف شود.

فرهادی با اشاره به این‌که اگر قرار است شورای آموزش و پرورش در راستای وظایف محوله به توفیقات بیشتری دست یابد باید جلسات به‌صورت کاربردی برگزار و مصوبات آن را تا حصول نتیجه پی گیری کنیم تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی و ایجاد نظم در اغنای خانواده‌ها در کشور نقش بی‌بدیل دارد چراکه این نهاد بزرگ تعلیم و تربیت یکی از سازمان‌های مورد اعتماد همه دستگاه‌های کشور است.

وی با بیان این‌که باید بر مبنای آمایش آموزش و پرورش، نیازها را یک‌بار دیگر بازتولید کنیم گفت: بعد از 38 سال از انقلاب باید در راستای بهره‌وری در آموزش‌وپرورش درزمینهٔ منابع انسانی، امکانات و تجهیزات و حوزه تربیتی و آموزشی شاخص‌های کلیدی تعریف کنیم و برنامه‌ها را بر مبنای آن اجرا و مورد رسیدگی قرار دهیم.

فرماندار کاشمر با انتقاد از این‌که در بازدیدهای انجام‌شده تعدادی از ادارات کاشمر متوجه شدم که برخی از این ادارات برنامه کاری هفتگی ندارند ابراز داشت: قطعاً اگر مدیری برنامه‌ریزی داشته باشد باید در جلسه‌ای که عضو آن است حضورداشته باشند.

وی نسبت به عدم حضور مسؤولان ادارات و نهادهای عضو شورای آموزش و پرورش در این جلسه به آن‌ها هشدار داد و به‌عنوان مصوبه این شورا، ضمن ابراز تأسف از عدم حضور فرد مسؤول، خواستار حضور آنان در جلسات آتی این شورا شد.

فرهادی با اولتیماتوم به مسؤولان غایب در جلسه شورای آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در صورت عدم حضور اعضا و به‌منظور پیگیری این غفلت‌ها، غیبت آن‌ها به دستگاه استانی آن‌ها اعلام خواهد شد.

************************خبر2******************

دکترسعادتمند در جلسه شورای آموزش وپرورش کاشمر؛

اعتراف می‌کنیم از ظرفیت و توانمندی شورای آموزش و پرورش استفاده بهینه نکرده‌ایم

روابط عمومی؛دکترسعادتمند در جلسه بهمن ماه مدیرآموزش وپرورش گفت: اعتراف می‌کنیم از ظرفیت و توانمندی شورای آموزش و پرورش استفاده بهینه نکرده‌ایم

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش کاشمر؛دکترسعادتمند مدیر این اداره در جلسه بهمن ماه شورای آموزش وپرورش با اشاره به تشکیل شورای آموزش‌وپرورش در سال 1372 و جایگاه این نهاد در سطح شهرستان که جزو سه شورای مهم به شمار می‌رود گفت: باید اعتراف کنیم که باگذشت 23 سال از شکل‌گیری این شورا تاکنون از ظرفیت و توانمندی که قانون‌گذار مشخص کرده، متأسفانه بهینه استفاده نکرده‌ایم.

ایرج سعادتمند با اشاره به این‌که رشد و توسعه هر کشوری از قبل آموزش و پرورش انجام می‌شود ابراز داشت: با توجه به نقش مهم و اثرگذار آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور، این مجموعه به‌تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد لذا در این راه نیازمند مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌هاست.

وی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مشارکت مردم در حقیقت مشارکت نظام‌مند در شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار و عضویت برخی مسؤولان است خاطرنشان کرد: متأسفانه مدتی است که برخی از مسئولان عضو شورا در جلسات شرکت نمی‌کنند و این در حالی است که در زمان حضور فرماندار قبلی شاهد حضور مستمر آن‌ها در جلسات این شورا بودیم. لذا تصمیم داریم نام این افرادی که در جلسات شرکت نمی‌کنند حذف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه بر اساس ماده اول قانون شوراهای آموزش و پرورش، بر مشارکت همگانی و بسیج عمومی امکانات دولتی و غیردولتی جهت تسهیل در کلیه فرآیندهای آموزشی و پرورشی تأکید شده است یادآور شد: در این راستا آموزش و پرورش، شورایی تحت عنوان شورای آموزش و پرورش دارد که در سال 1372 تأسیس اما بایستی تکمیل شود بخشی از ظرفیت‌های این شورا تعدیل، بخشی احصا و برخی به دلیل این‌که با قوانین موضوعه کشور یکسری تناقض دارد تصحیح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *