اولین شب شعر انقلابی و فاطمی در کاشمر برگزار شد

 اولین شب شعر انقلابی و فاطمی، «شور شیدایی» با حضور جمعی از شاعران مطرح کشور و شهرستانی،  در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین شب شعر انقلابی و فاطمی با نام «شور شیدایی»، همزمان با شروع دهه فاطمیه و با حضور جمعی از شاعران مطرح کشور و شهرستانی، شب گذشته، ۲۰ بهمن‌ماه در بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، هادی لطفی، مدیر داخلی بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) در گفت‌و گو با (ایکنا) با بیان اینکه این مراسم، اولین شب شعر انقلابی و فاطمی است که به همت تعدادی از جوانان کاشمر برگزار می‌شود، گفت: جوانان این شهرستان تلاش کردند با همکاری اداره اوقاف و بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) و با دعوت از شاعران برجسته کشوری و شهرستان‌های مختلف این مراسم را برگزار کنند.
مدیر داخلی بقعه متبرکه سیدحمزه(ع)، با اشاره به اینکه در این مراسم ۱۷ نفر از شاعران برجسته کشور و شهرستان شعر خوانی خواهند کرد، افزود: شاعران اشعار خود را با موضوع انقلاب و دهه فاطمیه قرائت خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه در این مراسم خانواده شهدا و جانبازان و بسیاری از جوانان شرکت دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شعر انقلاب در جامعه کمرنگ شده با برگزاری این مراسم در تلاش بودیم گامی در جهت زنده کردن این موضوع برداریم.
لطفی با بیان اینکه شاعران از شهرهای مشهد، اهواز، برخی شهرهای شمالی، بردسکن مه‌ولات، فیض‌آباد و … حضور دارند، افزود: هدف مراسم، زنده کردن شعر انقلابی و مطالبی که در زندگی مردم می‌تواند اثر گذار باشد مثل قناعت، انقلابی بودن، خداشناسی بود.
وی با اشاره به اینکه شاعران انقلابی باید مطالبی را بگویند که آثار آن در زندگی مردم دیده شود، افزود: در پایان مراسم از چند نفر از شاعران برتر تقدیر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *