دومین جشنواره اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاوردهای پژوهشی در کاشمر برپا شد

با حضور فرماندار، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی،مدیرآموزش وپرورش و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاهی دومین جشنواره اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاوردهای پژوهشی در کاشمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش کاشمر؛ همزمان با ایام دهه مبارک فجر،دومین جشنواره اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاوردهای پژوهشی با همکاری آموزش وپرورش و شهرداری در کاشمر برپا شد

در حاشیه این مراسم مسئول مرکز نوآوری ترشیز و مدیر برگزاری این جشنواره با بیان اینکه این مرکز زیر مجموعه پارک علم و فناوری خراسان است، گفت: امیدواریم توانسته باشیم، رقابت سالمی در بین مخترعین و صاحبان ایده و نوآوری ایجاد کنیم.

مجید عاقل با بیان اینکه این نمایشگاه مربوط به آخرین دستاوردهای مخترعین و پژوهشگران منطقه ترشیز شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن است، اظهار کرد: این نمایشگاه در سه بخش دانش‌آموزشی، پژوهشی و اختراعات و نوآوری برپا شده است.

وی با اعلام اینکه 120 اثر تاکنون در جشنواره شرکت کرده‌اند، بیان کرد: در اختتامیه این مراسم که در روز پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه با حضور رئیس انجمن تحقیق و توسعه استان برگزار خواهد شد، از حدود 15 اثر برگزیده تقدیر می‌شود.

مسئول مرکز نوآوری ترشیز در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش ما در راستای تجاری‌سازی اختراعات و ایده‌های مخترعان شهرستان است، افزود: نگاه ما این است که اختراعات شهرستان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنیم و بتوانیم حمایت‌های مالی خوبی از این افراد داشته باشیم.

عاقل با اشاره به اینکه برخلاف گذشته که حمایت‌های خوبی از مخترعین صورت نمی‌گرفت، اما خوشبختانه با راه‌اندازی مرکز نوآوری ترشیز قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: از استان و کشور به دنبال اخذ تسهیلات ارزان‌قیمت برای مخترعین شهرستان هستیم.

وی در پایان با اعلام اینکه اکنون از تعداد مخترعین شهرستان آمار دقیقی نداریم، گفت: نگاه ما اشتغال و کارآفرینی برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی است.

مسئول مرکز نوآوری ترشیز جذب متخصصین و نخبگان خلاق و نوآور، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و کارآفرینی، حمایت از تجاری سازی ایده‌ها، اختراعات و یافته‌های پژوهشی و… را از اهداف مرکز نوآوری ترشیز در کاشمر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *