97 درصد اماکن عمومی کاشمر فاقد ایمنی هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشمر گفت: متاسفانه به رغم تمامی هشدارهای داده شده اما 98 درصد اماکن عمومی و مجتمع های پزشکان در کاشمر فاقد استانداردهای ایمنی و آتش نشانی هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، امیر نژادرحیم امروز 27 بهمن‌ماه، در بازدید اعضاء شورای شهر از اماکن عمومی و بررسی وضعیت ایمنی آنها با اعلام اینکه اینکه براساس بررسی‌های انجام شده از مجتمع‌های تجاری و پزشکی شهرستان تنها دو یا سه مجتمع عمومی دارای استانداردهای ایمنی آن هم به صورت جزئی هستند، اظهار کرد: متاسفانه به‌رغم تمامی هشدارهای داده شده، اما 98درصد اماکن عمومی و مجتمع های پزشکان فاقد استانداردهای ایمنی و آتش نشانی هستند.

وی با بیان اینکه هر مصالحی باید تحمل و مقاومت خاصی به لحاظ زمانی در برابر حریق داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه بافت‌های فرسوده کاشمر هیچ‌کدام این مقاومت را ندارد کمااینکه ساختمان پلاسکو در تهران هم به دلیل فرسوده بودن تخریب شد.

نژادرحیم با اشاره به اینکه آتش نشانی علم و صنعت پیشرفته است و نمی‌توانیم مدعی باشیم که در بهترین وضعیت قرار داریم، اظهار کرد: متاسفانه هنوز هم برای به روز شدن با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو از دیگر مشکلاتی است که موجب شده در پوشش حوادث با مشکل مواجه باشیم، بیان کرد: اکنون در ایستگاه مرکزی چهار نفر و در ایستگاه قائم سه آتش نشان برای کل شهر و روستاهای نزدیک مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشمر همچنین مهمترین چالش آتش نشانی در هنگام خدمات رسانی را ازدحام جمعیت دانست و گفت: متاسفانه حضور و ازدحام مردم در مکان وقوع حادثه موجب می شود به موقع امداد رسانی انجام نشود و ممکن است به دلیل دیر رسیدن شاهد حوادث ناگواری باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی مواقع حتی به خاطر چند ثانیه دیر رسیدن ممکن است جان یک نفر را از دست بدهیم، اظهار کرد: از شهروندان خواست در زمان بروز حوادث فقط راه را برای نیروهای خدمات رسان باز نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *