بازدید استاندار خراسان رضوی از عملیات اجرای باند دوم محور کاشمر به سه راهی شادمهر فرودگاه در حال احداث

علی رضا رشیدیان در این بازدید میدانی با تأکید بر همراهی و همکاری دستگاه‌ها و ادارات ذی‌ربط برای تسریع در روند اجرای باند دوم محور پرحادثه کاشمر به سه راهی شادمهر خاطر نشان کرد: بعد از پلیس راه اجرای باند دوم توسط پیمانکار و با استفاده از روش جدید جاده سازی به روش آر‌سی‌سی (بتن غلطکی) در دست اجراست و امیدواریم اجرای این پروژه که نخستین تجربه استان در حوزه راه سازی است به یک کار ماندگار تبدیل شود.
وی با اشاره به این که در این محور سالانه بیش از 3.5 میلیون زائر و مسافر تردد می کنند؛ ابراز امیدواری کرد: بخشی از این جاده به طول حدود 20 کیلومتر طی سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد و پیگیری‌ها برای اختصاص ردیف بودجه ملی به این پروژه محقق شده و به جاده امن و بدون حادثه تبدیل شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه با تقدیر از اقدامات شهرداری کاشمر در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و ماندگار در این شهرستان ابراز داشت: اجرای پروژه حرم تا حرم، شبکه فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی و باند دوم در مسیر ورودی شهر تا پلیس راه از اقدامات خوبی است که در حوزه شهرداری در دست اجراست.
رشیدیان همچنین در ادامه از نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر بازدیدکرد و با اشاره به اهمیت صنعت هواپیمایی و هوانوردی اظهارداشت: این مجموعه در کنار ایجاد اشتغال می تواند در زمینه صنعت گردشگری استان و بویژه شهرستان موثر واقع شود.
وی با اشاره به ظرفیت های این مجموعه بر لزوم راه اندازی بخش آموزشی و ارائه خدمات آموزشی هوا نوردی و خلبانی به علاقه مندان دراستان و سایر نقاط کشور تاکید کرد.
گفتنی است؛ این فرودگاه هفتمین و بزرگ‌ترین فرودگاه فوق سبک کشور است که با هزینه بخش خصوصی در زمینی به مساحت 17 هکتار با احداث برج مراقبت، آشیانه و ساختمان اداری با 2 هزار مترمربع زیربنا و باند پرواز در مجموع 85 میلیارد ریال و طول هزار و 400 متر باند با عرض 22 متر با امکان فرود هواپیمای سبک در کاشمر احداث شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *