کاهش خطر سیل و تقویت منابع آبی کاشمر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر اجرای طرح های آبخیزداری را باعث کاهش خطر سیل و نیز تأمین آب شرب و کشاورزی در این شهرستان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مظفرجلالی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: اقدامات آبخیزداری در این شهرستان از روستای فرشه تا مرز شهرستان خلیل آباد هم در قسمت پایین دست کوه و هم در بالادست انجام شده است.
وی افزود: در بارندگی هایی که در چند ماهه اخیر در کاشمر اتفاق افتاد و شاهد بودیم که با توجه به اجرای پروژه های آبخیزداری، خوشبختانه هیچ خطری این شهرستان را تهدید نکرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر ادامه داد: نتیجه طرح های آبخیزداری که در کاشمر اجرا شده است علاوه بر امنیت و کاهش نگرانی از خطر سیل، تجمیع آب های بارندگی و تزریق آن به سفره های زیرزمینی و در نتیجه افزایش منابع آب در بخش کشاورزی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش شهری نیز علی رغم آنکه در گذشته قسمت های مهمی از شهر از جمله اطراف دانشگاه ها، منطقه حسین آباد، خیابان قائم، 46 متری و نیز مسیر روستای مغان در معرض آبگرفتگی و سیل بود با اجرای طرح های آّبخیزداری و تجمیع آب های بارندگی علاوه بر رفع این خطر، منابع آب شرب مورد نیاز شهرستان نیز تقویت شده است به گونه ای که به اذعان آبفای شهری کاشمر، منابع آبی مورد نیاز این شهرستان در یک افق 30 ساله با همین روند افزایش جمعیت تأمین شده و جای نگرانی نیست که این ها ثمره اجرای طرح های آبخیزداری است.
جلالی ادامه داد: در بحث تأمین آب شرب، مهمترین و بهترین گزینه برای کاشمر همین هم افزایی و همکاری منابع طبیعی با آبفای شهری بود به گونه ای که هم اکنون با اجرای طرح های آبخیزداری می توانیم بگوییم که آب شرب مورد نیاز کاشمر در حدود سه الی چهار ماه در سال به طور مستقیم از آب باران تأمین می شود و حفر 13 حلقه چاه عمیق برای تأمین آب شرب کاشمر با توجه به بافت خاک منطقه گواه این مطلب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *