برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در کاشمر

محمد رضا علینیا، مسوول فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر در گفت وگو با خبرنگار افتخاری اداره کل اوقاف و اموز خیریه خراسان رضوی در مورد تاریخ و نحوه ثبت نام مسابقات قرآن کریم گفت: ثبت نام از ۲۰ فرودین آغاز و تا ۱۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نحوه ثبت نام به دو صورت حضوری و اینترنتی صورت می گیرد.

این مقام مسؤول به رشته های قرآنی در مسابقات اشاره و اظهار کرد: رشته های ثبت نامی شامل رشته های آوایی، معارفی و دعا خوانی می باشد که هرکدام به تفکیک مسابقات بخش آوایی و بخش معارف است.

علینا افزود: مسابقات بخش آوایی شامل حفظ، قرائت، ترتیل و اذان و بخش معارف شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی و نهج البلاغه می باشد.

وی درمورد تاریخ و محل برگزاری مسابقات معارف و آوایی گفت: تاریخ برگزاری مسابقات معارف پنج شنبه ۴ خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور در محل امامزاده سید حمزه(ع) برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مسابقات رشته های آوایی در بخش خواهران، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در محل مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سید حمزه(ع) و در بخش برادران در محل سالن اجتماعات آستان مقدس سید حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

علینیا اضافه کرد: در بخش خواهران از ۵ داور و در بخش برادران از ۴ داور شهرستانی استفاده خواهد شد.

مسوول فرهنگی و قرآنی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۰ نفر در مسابقات ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۹۰ نفر خواهران و ۸۰ نفر از برادران می باشد و بیشترین ثبت نام ها در بخش معارفی قرآن کریم می باشد.

این مقام مسوول در مورد تاثیر مسابقات در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: مسابقات قرآن کریم یکی از عوامل ایجاد شور و نشاط در بین قرآن آموزان است و این خود باعث تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی می شود که همه ساله سازمان اوقاف و امور خیریه این شور را در استان ها و شهرستان ها ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *