اقدامات مسئولان راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است

فرماندار کاشمر اقدامات مسئولان اجرایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را ستودنی وقابل تقدیر دانست وگفت: همه مسئولان تلاش بسیاری در رفع مشکلات مردم دارند.

محمد حسن فرهادی روزچهارشنبه در نشست شورای اداری با بیان اینکه ما وامدار ملت هستیم و دولت را از ملت جدا نمی دانیم، گفت: بدون شک دولت خدمتگزار ملت است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در شعار پارسال و امسال به اقتصاد مقاومتی تاکید جدی داشته اند، گفت: نگرش مجلس، دولت و قوه قضائیه باید به تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی با اعلام اینکه پار سال برخی بانک ها وام های خوبی در خصوص ازدواج و اشتغال به جوانان داده اند، عملکرد بانک ها در ارائه وام های اشتغال زایی را قابل قبول دانست و گفت: صندوق کارآفرینی امید در کاشمر پارسال به 111 نفر 20 میلیارد و 980 میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.
فرهادی با اشاره به اینکه در مجموع از سوی تمامی بانک ها به 407 نفروام ازدواج پرداخت شده است، عنوان کرد: از طریق صندوق کارافرینی امید برای 447 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه پارسال 80 طرح قالیبافی و 240 طرح خدماتی و صنفی در کمیته امداد تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دو میلیاردو 700 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.
فرماندار کاشمر با اعلام اینکه در بخش کشاورزی از سوی بانک کشاورزی با تخصیص مبلغ24 میلیارد و 500 میلیون ریال دهها طرح اشتغال زایی اجرا شده است، اظهار داشت: این اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه تمامی ادارات در مدت باقی مانده از عمردولت تدبیر و امید عملکرد خود را به مردم ارائه دهند، بیان کرد: بدون شک عملکرد مثبت مسئولان در شاداب کردن جامعه تاثیر بسیاری خواهد داشت.
فرهادی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: به طور قطع مشکلاتی هم هست اما باید منصفانه کارهای انجام شده را هم بیان کرد.
به گفته او برخی به گونه ای صحبت می کنند که دولت در بدترین وضعیت قرار دارد حال آن که دولت به سمت پیشرفت در حرکت است.
وی به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و از مردم و مسئولان خواست با رعایت، اخلاق، انصاف و قانونمداری در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن انتخابات تلاش کنند.
فرماندار کاشمر تعداد کل ثبت نام شده داوطلبین شهرستان در انتخابات شوراهای شهر و روستا را 502 نفر اعلام کرد و گفت: در حوزه شهری کاشمر و ریوش 109 نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبلی آمار داوطلبین حوزه شهری 77 درصد رشد داشته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر نیز در سخنانی توسعه شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد را مهمترین رویکرد این واحد دانشگاهی دانست.
محمد جعفری با گرامیداشت سالگرد آغاز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در فروردین ماه سال1369 با دو رشته تحصیلی عنوان کرد: اینک با گذشت 26 سال از عمر با برکت این واحد دانشگاهی در کاشمر، این واحد دارای 48 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکتری، 49 نفر هیئت علمی تمام وقت، دو هزار و 500 دانشجو و 97 کارمند است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه تا کنون 84 هزار نفر از این دانشگاه دانش آموخته شده اند، گفت: هر چند تعداد رشته های کارشناسی ارشد و دکترا تا سال 93 سه رشته بوده ولی هم اینک به 15 رشته (یعنی بیش از چهار برابر) افزایش یافته و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 73 نفر به 650 نفر رسیده است.
وی افزود: در رابطه با مراکز رشد که محل باروری ایده ها و تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی محصولات دانش بنیان است، ساختمان مرکز رشد این واحد دانشگاهی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی با استقرار 10 هسته فن آور فعالیتش را شروع خواهد کرد .
جعفری افزود: در راستای تحقق شعار سال نیز حدود دو هکتار از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه در فروردین 96 به کشت انگور پرمحصول و اصلاح شده اختصاص یافته که این محصول به تولیدات کشور و درآمد واحد کمک خواهد کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمریکی از اهداف مهم این واحد دانشگاهی را تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه عنوان و ابراز کرد: این دانشگاه با داشتن اساتید مجرب و توانمند آمادگی دارد نیازهای تحقیقاتی و طرح های پژوهشی سازمانها و ادارات شهرستان را انجام دهد.
جعفری با اشاره به فعالیت بنیاد خیرین دانشگاه در سال 95 گفت: خوشبختانه بسیاری از خیرین به توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی، شهرک های علم و فناوری که موجب ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم خواهد شد، تمایل به کمک کنند.
شهرستان کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *