نخستین جلسه هم اندیشی ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق کاشمر

نخستین جلسه هم اندیشی ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق کاشمر در مشهد با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.نخستین جلسه هم اندیشی ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق به همت انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با حضور معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد .

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست گفت: جشنواره تئاتر میثاق امروزه توانسته است به جایگاه شایسته ای دست یابد و مجموعه مدیریتی ارشاد خراسان در خدمت این جشنواره خواهد بود.

مهندس افشین تحفه گر افزود: کاشمر دارای سابقه خوبی در عرصه تئاتر است و اداره ارشاد این شهر توانسته است علاوه بر ایجاد وفاق و همدلی بین کلیه هنرمندان، تعامل ارزنده و درخوری نیز با سایر نهادها و دستگاههای اجرایی این شهر داشته باشد که این به نفع هنرمندان تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشمر از دیرباز در برنامه ریزی و اجرای اقدامات خود مستقل بوده و وابستگی چندانی به یاری مرکز استان نداشته است.

تحفه گر در ادامه بیان داشت: از رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و همکاران ایشان جهت برنامه ریزی های انجام شده برای طول سال قدردانی می کنم و تاکید دارم که باید به شهرستانها نگاه ویژه ای داشت و استمرار اجراهای عمومی در شهرستانها از جمله خواسته های این معاونت است.

وی همچنین بر بحث آموزش و پژوهش به ویژه برای شهرستانها تاکید کرد.

در ادامه این نشست رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز عنوان داشت: تئاتر کاشمر در خراسان رضوی همواره با نظم و آرامش قدم های پرافتخاری برداشته است. اینکه کاشمر توانسته در برگزاری جشنواره میثاق استمرار داشته باشد جای تبریک دارد . برای هر چه بهتر برگزار شدن ششمین دوره این جشنواره از هم اکنون باید برنامه ریزی ها را آغاز کرد. باید ببینیم دست آورد این جشنواره پس از پنج دوره برگزاری چیست تا بتوان آینده آن را ترسیم نمود .

سید جواد اشگذری با تاکید بر تشکیل اتاق فکر برای جشنواره میثاق، افزود: مباحثی همچون آموزش، اقتصاد تئاتر و ارتقا کیفیت آثار منتخب و نحوه برگزاری جشنواره باید به شکلی جدی تر پیگیری شود .

همچنین روشندل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز ضمن ارائه گزارشی از ادوار گذشته جشنواره  عنوان داشت: انتظار داریم این رویداد به عنوان رخدادی هنری و شاخص مورد توجه بیشتری قرار گیرد. جشنواره ای که هنرمندان آن روز به روز در حال رشد هستند به لحاظ کیفی نیز باید پیشرفت هایی داشته باشد که نوید می دهیم در دوره ششم این ارتقاء محسوس خواهد بود.

در ادامه رضا حسینی رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز بر حرکت رو به جلو مستمر جشنواره تاکید و عنوان داشت: برگزاری کارگاه نقد و حضور چند نمایش شاخص در بخش میهمان جشنواره می تواند به رشد جشنواره کمک شایانی نماید.

پیشکسوت تئاتر کاشمر و خراسان هم حسن توجه انجمن هنرهای نمایشی استان و معاونت هنری را به فال نیک گرفته و اظهار امیدواری کرد ششمین دوره جشنواره تفاوت محسوسی با ادوار گذشته داشته باشد. محمد ناصری در ادامه عنوان داشت: «برای اجرای نمایشهای منتخب جشنواره در سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در حال رایزنی هستیم و معتقدیم باید از فرصت ایجاد شده برای بهره گیری هر چه بیشتر مردم منطقه استفاده شود.

علیرضا اسدی عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان نیز با یادآوری آثار مثبت جشنواره های استانی موضوعی همچون بانوان نیشابور، کودک و نوجوان تربت حیدریه و عروسکی بیرجند که در گذشته ای نه چندان دور برگزار می شد، ادامه داد: در وانفسای انزوا ورخوت تئاتر در شهرستانها برگزاری جشنواره هایی از قبیل میثاق می تواند در برون رفت از این بی تحرکی نقش مهمی ایفا نماید و به پویایی تئاتر شهرستانها و حتی هنرمندان جوان در مرکز استان کمک شایانی نماید.

حسین نوری رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کاشمر نیز ضمن تاکید بربحث آموزش در حاشیه برگزاری دوره ششم این جشنواره، نکاتی را در خصوص برگزاری مطلوب تر جشنواره عنوان داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *