جلال قدوسی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با بیان اینکه این کارگاه همزمان با فرارسیدن بعثت رسول اکرم(ص)، در محل سایت تحقیقاتی بهاریه برگزار شده است، گفت: این کارگاه به صورت یک روزه برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این کارگاه در مزرعه تحقیقاتی گل محمدی جهاد دانشگاهی در بهاریه برگزار می‌شود، عنوان کرد: کارگاه تخصصی گل‌های محمدی تا عصر امروز چهارم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کارشناسان گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه شرکت کنندگان در این کارگاه از کارشناسان، روسای جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و دانشجویان هستند، اظهار کرد: بالغ بر ۱۰۰ نفر در این کارگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این کارگاه به صورت عملی با تکثیر، برداشت، فرآوری، خشک کردن و اسانس‌گیری گل‌های محمدی به صورت عملی آشنا می‌شوند.

قدوسی با بیان اینکه آشنا شدن با گل محمدی براساس علم روز دنیا به آن‌ها آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: آشنا کردن شرکت‌کنندگان با مشاغل آن‌ها و کارگاه‌هایی که در این حرفه می‌شود ایجاد کرد از دیگر اهداف برگزاری کارگاه تخصصی گل‌های محمدی است.

مسئول آزمایشگاه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کاشمر با اعلام اینکه در این کارگاه از شهرهای رشتخوار، خواف، تربت حیدریه و خلیل آباد حضور داشتند، بیان کرد: این کارگاه مخصوص بانوان شده است.

وی افزود: این کارگاه با همکاری گروه گیاهان دارویی، امور فرهنگی، انجمن گیاهان دارویی و گیاه پزشکی برگزار شد.

کارشناسان گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان یکی از کسانی هستند که می‌توانند به احیاء گیاهان دارویی در طبیعت کمک کنند، اظهار کرد: تمام تلاش ما در راستای شناساندن اهمیت گیاهان دارویی به خانواده‌ها است.